First post in 2020 (Patreon)
Content
Welcome to the new decade!
- Well, the year has begun and the work is not waiting, so we will not delay the introduction.
The first thing we would like to say about is the difficulty level of the game. We often see messages like "spent all the stimpacks on the first rat and now I don't know what to do!". Ahem, do you know that you can be treated for free in the medical center of the Vault 13 and do not have to spend medicine when cleaning the first cave? But this is already a case, and the problem as a whole is clear to us here. So, in the next update will be added the ability to choose the difficulty level of the game, which will simplify the passage of fights for those who do not want to spend time on raising the starting characteristics by collecting experience and increase character level.
- Thus, at the simplest difficulty, a weapon like crowbar will hit with 84% accuracy already at level 3 of the character.
Another addition that we decided to introduce to the game to make it easier for you to play is the in-game encyclopedia. It will contain answers to frequently asked questions, a description of the game walkthrough, a detailed explanation of the mechanics, items and opponents. Enemies will be given characteristics and special abilities, their habitat on the map and the list of items that you can take from them. This will allow you to better understand the game and have information about its operation almost at the developer level. And we, in turn, will be able to answer for most of the questions with capacious "RTFM", haha. (⌒‿⌒)
New correction - the Mysterious Stranger will come to the rescue only when there is an immediate threat of death. This means that his check will be lower than the check for unique enemy events. This will allow you to extricate by yourself from most situations where possible.
And since we are talking about the Mysterious Stranger, we would be interested to know exactly how do you want Natasha to thank him for her rescue? You can send your options to us by e-mail, leave them in the comments below or send them via private messages. We will implement your most interesting option. Just remember that everything that happens must follow logic.
One last thing. We are interested in Your opinion, what do you think about the animation presented in the game? Is it worth spending time creating such events, or would a couple of images with text in a shorter period of time be enough for you?
You can leave your vote for one of the options at the very bottom of this message.
▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲▼▲
Приветствуем всех вас в новом десятилетии!
- Что ж, год начался и работа не ждет, так что не будем затягивать со вступлением.
Первое, о чем нам хотелось бы сказать, это уровень сложности игры. Мы часто видим сообщения вроде "потратил все стимпаки на первой крысе и теперь не знаю что делать!". Кхм, вы в курсе что вы можете бесплатно лечиться в медпункте Убежища 13 и вообще не обязательно тратить медикаменты при зачистке первой пещеры? Но это уже частности, и проблема в целом нам тут ясна. Так что, в следующем обновлении в игру будет добавлена возможность выбирать уровень сложности игры, что облегчит прохождение тем, кому не хочется тратить время на поднятие стартовых характеристик путем сбора опыта и увеличения уровня персонажа.
- Таким образом, на самом простом уровне сложности, оружие вроде фомки будет бить с 84% точностью уже на 3 уровне персонажа.
Еще одним дополнением, которое мы решили ввести в игру, чтобы вам было легче играть, является внутриигровая энциклопедия. В ней будут содержаться ответы на часто задаваемые вопросы, описание прохождения игры, развернутое пояснение относительно механик, предметов и противников. Врагам будут указаны характеристики и особые способности, места их обитания на карте и список предметов, который вы можете с них выбить. Это позволит вам лучше понимать игру и владеть информацией о ее работе практически на уровне разработчика. А мы, в свою очередь, сможем отвечать на большинство вопросов емким "RTFM", ха-ха. (⌒‿⌒)
Новое исправление - Таинственный Незнакомец будет приходить на помощь лишь при непосредственной угрозе смерти. То есть, его проверка будет стоять ниже проверки на уникальные эвенты противников. Это позволит вам самостоятельно выпутываться из большинства ситуаций, где это возможно.
И раз уж речь зашла о Таинственном Незнакомце, нам было бы интересно узнать, как именно вы хотите, чтобы Наташа отблагодарила его за свое спасение? Свои варианты вы можете присылать нам на почту, оставлять в комментариях ниже или отправлять через личные сообщения. Мы реализуем самый интересный ваш вариант. Только помните, что все происходящее должно подчиняться логике.
Ну и последнее. Нам интересно ваше мнение, что вы думаете о представленных в игре анимациях? Стоит ли на ваш взгляд создание подобных эвентов затрат времени, или для вас было бы достаточно и пары картинок с текстом, зато в более короткие сроки?
Вы можете оставить свой голос за один из вариантов в самом низу этого сообщения.
★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★