Home Artists Posts Import Register
Join the new SimpleX Chat Group!

Content

Hi folks!

This is the third release for Luna: Dirty Deeds! This new update brings four new long scenes, two of which will be in “Super Early” access – until version 1.0 comes out.

There was some difficulty with smooth transitions between screen elements and such. The new version of Flamie’s engine is still in its teething phase, but because we spent a lot of time optimizing it before, it’s easier to add new content and some things get generated automatically.

We added auto-play functionality thanks to your suggestions, for those who like to keep their hands away from the keyboard. It’s available in the gallery, for any scene; we’d like to improve it further in the future. Right now, it’s just a button that loops the scene and clicks through lines automatically. We’d like to add either manual line speed adjustment or, for example, tie the speed to the amount of characters in a line. In any case, we’d love to hear your feedback on this new feature… and the game as a whole!

To be honest, we encountered an unexpected problem while working on Luna’s deeds. Because we gave up on exclusive story branches in favor of alternative versions or extra frames for scenes, a question arose – how do we present this new content and count scenes. Before, we could simply say there are 10 scenes available to the public and 1 for the patrons. Now that patrons have access to various content and a specific scene might have two or three variations, numbers could balloon and bring confusion to players. I even considered a new unit of measurement, a “piece of content”, but that’s just nonsense.

I hope you enjoy the new scenes! I’m really happy with the way we’re presenting the same events from different angles and explore in-game topics in different ways.

Thank you for subscribing!
___
Привет, народ!

Это третий релиз нашей игры Луна: Дёти Дидс! В новой версии вам доступны четыре большие сцены, две из которых будут в “супер раннем” доступе - до выхода версии 1.0.

В этот раз у нас возникли сложности в вопросе отладки анимаций для плавных переключений элементов на экране и прочей графики. Новая версия движка Флейми ещё брыкается, но благодаря тому, что до этого мы уделили много времени его оптимизации добавлять новый контент стало легче, а некоторые вещи генерируются автоматически.

Благодаря вашим пожеланиям мы добавили опция автоплея для любителей держать руки подальше от клавиатуры. Она доступна из галереи во всех сценах, а в будущем мы хотим ещё улучшить. Сейчас это одна кнопка, которая зацикливает просмотр сцены и автоматически переключает строки. Мы бы хотели добавить возможность настраивать скорость переключения строк либо вручную, либо привязать скорость, например, к количеству символов в строке. В любом случае, мы будем рады вышим отзывам касательно фичи автоплея… как и касательно всей игры в целом!

Честно говоря во время работы над дидсами Луны мы столкнулись с неожиданной проблемой. Из-за того что в новой игре мы отказались от эксклюзивных сюжетных веток в пользу альт-версий к некоторым сценам или дополнительных кадров, возник вопрос, каким образом стоит подавать этот новый контент и считать сценки. До этого мы легко могли сказать, что 10 сцен в игре доступно всем игрокам, а одна - патронам. Теперь, когда патронам доступен разноплановый контент, а одна сценка может быть в двух-трёх вариациях, числа могут раздуваться и вгонять людей в замешательство. Я даже думал новую единицу измерения вроде “кусок контент”, но откровенно говоря, это уже каламбур 🙂

Надеюсь, вам понравятся новые сценки! Я очень доволен, как нам удаётся подавать одни и те же события под разными углами, по-разному развивая игровые темы.

Спасибо, что подписываетесь!

Files

Comments

TheClassAct

I love the monster stuff keep it coming :)