Home Artists Posts Import Register

Content

 

Good time of the day, everyone! This is Sad Crab team and it is time for another news update!

With another release behind us, past few days had been spent on in-team discussions how to proceed next. In previous updates we have talked how our training system will be organised and how we want to show the corruption of our heroines from different and unusual angles. And that system required and still requires some serious foundation. However, the last release revealed a number of problems, and so we have decided to somewhat change the vector of our development.

First, we have decided to give up on introducing multiple branches at once. While they do introduce variety into the game, we have seen how much of a clusterfuck it may cause, as such focusing on one branch at a time seems more appropriate. That way, we will be able to show it off you and based on your reviews edit any mistakes/bugs that made their way in.

Second, as you remember, we have decided on the three act structure of our game, for now our main objective is to finish the first act and assess how much work and time will the other two acts need. Then we will focus on growing our game in two directions, moving the story forward and growing the amount of concern in already existent story. Hopefully, that will allow us to develop a more balanced and well-rounded game, that you all can appreciate.

We have also decided to ship the tone of our game, toward a more light-hearted approach (read the more successful comic-book movie company). And move away from overly dramatic and dark tones we previously had (read, the less successful comic-book movie company approach). Still, we aren’t giving up on our old story telling completely, and plan to introduce it as a part of alternative play through, however that will be a task for the future, for now and probably until the end of the second act we will be mostly focusing on the first approach.

For the time being, we have already drawn up a few plans in regards to code, mechanics and art.  Some mechanics will be simplified, as they won’t be used to their full capacity. That will allow us to advance our plot further in less amount of time, leaving us with the capacity to expand older sections of the game in the future.

And so, we are working on another release, that will happen after the New Years, more on it in the monthly update. This has been the Saf Crab team, don’t forget to check the horizon!

Poll:

This time let’s talk about our story. And it’s a big one. For some time now, we have been pushing for a more dramatic and gritty tone, however it doesn’t always integrate well with the setting and the overall spirit of the game. So the question is: should we pursue a more dramatic tone or focus on a light-hearted and somewhat of a fairy tail approach?


 

Уже совсем скоро 2019 год попрощается с нами, а буквально на днях начнутся рождественские поздравления. Но мы пока не торопимся к берегу. С вами команда Сэд Крэб, и немного инсайдов.

Последние несколько дней были потрачены на обсуждение дальнейших планов игры. Во множестве новостей мы писали про то, насколько у нас будет проработана система тренировок девушек, насколько будут различаться ветки и что мы хотим показать совращение девушек с самых необычных ракурсов. Но всё это требовало и требует довольно большого базиса. Безусловно, мы очень хотим сделать игру и готовой, и хорошей. Потому мы решили немного изменить вектор разработки.

Для начала хотим сказать, что мы решили временно остановить работу над мультиветками. Ветки - это прекрасно, это разнообразие и мы бы очень хотели сделать игру разнообразной сразу. Но мы решили, что и одна временная ветка - тоже результат, тоже показатель того, как мы видим игру. А на основании отзывов можно будет провести работу над ошибками по другим направлениям.

Далее мы логически разделили игру на три крупных части. И главной задачей будет довести до финала первую часть. Она заканчивается вместе со вторым актом. Это позволит нам оценить наши силы и оценить сроки производства столь объёмных сегментов игры. Затем мы будем двигаться как в направлении наполнения, так и далее по сюжету. Мы надеемся, такой выпуск версий положительно скажется на оценки будущего нас и нашего проекта людьми, которые нас поддерживают.

Были также внесены определённые изменения в сюжет. Мы решили делать игру яркой, позитивной, весёлой и доброй. Мы хотим временно отказаться от излишне драматичных сцен. Всё это будет в альтернативных прохождениях, но сейчас мы решили воздержаться от них до конца второго акта. Возможно мы пересмотрим ещё какие-то сцены в текущем сюжете.

На данный момент составлен план по арту, тексту и механикам. Механики будут временно упрощены, поскольку все их возможности пока использоваться не будут. Всё это позволит нам значительно быстрее довести сюжет до экватора, тем самым оставляя работу за малым: расширение, дополнение, развитие.

Ну и да, мы готовимся к выпуску новой версии. Она будет уже после нового года, так что ждите более подробную информацию в месячных новостях. С вами была команда Sad Crab. Следите за горизонтом ;)

ОПРОС

Ну и не можем мы не коснуться вопроса сюжета. Глобального вопроса. У нас есть множество наработок, но не все из них подходят сеттингу, вселенной, даже атмосфере игры. Но некоторые из этих идей мы начали интегрировать. Стоит ли придерживаться текущего упора на душевные метания, переживания, психологию и философию, или же хорошего сказочного сюжета на данном этапе будет достаточно?

  1. Текущий сюжет подкупает глубиной. Не хотелось бы, чтобы команда искала пути завершения игры, а не сюжета.
  2. Пока игре удаётся держать баланс истории и действия. Если всё это разом не рухнет в пучину беспричинного контента - можно вносить изменения, игра всё равно останется хорошей.
  3. В истории есть и сильные, и слабые стороны. Какие-то вещи успели заинтересовать, какие-то - нет. Думаю, можно найти хорошие места для правок.
  4. История пересекает яркие и мрачные тона. Возможно, если уже определиться с оттенком - будет только лучше. Тем более со светлым.
  5. Хотелось бы действительно сначала увидеть позитивную историю, а уже потом можно для любителей добавлять истинные концовки, скандалы, интриги, расследования.
  6. Пытаясь быть серьёзной, история становится лишь скучнее и скучнее. Если ещё есть шанс свернуть на более ненавязчивую позитивную историю - лучше начать поворачивать прямо сейчас.

Comments

Anonymous

oh noes! the dramatic and dark plot is awesome D: please don't change

Anonymous

There is so little adult content in the game, even though it's an adult game. When will there be more adult content added?

Anonymous

Hi guys i'm new and i was wondering if you already planned next updates ? Like do you have any plan or dates for upcoming content (for example Febuary 2019 = chapter 5 or Daphne). Also even if i'm new i have to say you're work is so far the best i've seen in any adult games and even if some people doesn't like it the gameplay and story is pretty impressive (for a adult game) ! But i also have to say that maybe for some people after passing so much time through the 4th chapter maybe there is a miss of "rewards",maybe next update need a little bit more of adult content after passing 3 hours in a chapter xD Anyway keep up on the good works, games is still incredible and i'm sure a lot of people are looking forward to your next updates. Thanks a lot for your work ! Also anyone as a link to the discords channel ? x) Merry Christmas and Happy new year guys

Sad_Crab

Hail! Thank you for your kind words! At us just now there is a small reorganization, the plot can be simplified a little, since for very many it is difficult and boring. Look next year. About plans, to reveal all the cards, we can not, but now the content will appear in the game exponentially. Wait for the public version in January, it will be hot! Link of our discord <a href="https://discordapp.com/invite/XnFW2Pn" rel="nofollow noopener" target="_blank">https://discordapp.com/invite/XnFW2Pn</a>