Home Artists Posts Import Register

Content

 

Greetings all the members of the Sad Crab crew! Another 10 days have gone by, meaning it is time for another small report 0.0.4s is finally finished and released. We didn’t make a big deal out of this release, as most of the work done was on bugs and mechanics.

Now we can shift our attention to the spring version. This will be the first public version since our first teaser. We plan to complete the third act, which will also mark the end of the tutorial stage of our game. We will also leave the option to skip the tutorial all together. However, we care to make a guess, that we will get a lot of question about “impossible” quests, as it is impossible to send an unofficial letter, we will see just how many through our discord channel. 

One of the major problems for this release was the time consuming process of emotion integration. Though, the overall speed was better than in previous times, what is even better, we plan to implement a few things that will allow us to increase the speed even further, mostly through inclusion of emotions to specific text blocks straight away, rather than half a year later.

Next time we will be back with the monthly report on our progress. At the same time we will more than likely delay the public version until at least the middle of the March, maybe even its end, as there is still a lot of things to do before we are satisfied with the public version.

That will be all for this week, Jealous Rojella is finally coming back to port, and soon it will sail out as a completely new ship.

Poll

Honesty, we kinda missed the moment our game moved from the state “nothing to see here” to “hell if I know how to advance further”. And we did take some steps to resolve that issue, introduction of the journal with your current objectives, creation of internal base of knowledge and mechanics, slow prologue with introduction of all mechanics are all in vain to make our game easier to learn. And so we would like to know how hard was it for you to complete the last version? Did you need any help with the prologue?


 

Приветствую всех членов команды! Снова отсечка и снова небольшой доклад. Версия 0.0.4S завершена и выложена. Помпезной встречи мы её не удостоили, ибо там была проведена основная работа с механиками и багами.

Теперь мы все свои силы бросаем на выпуск весенней версии. Напомним, что это первая со времён тизера версия, которую мы выложим публично. Планируется провести работу по завершению третьего акта. На этом обучение будет закончено. Безусловно, мы оставим функцию пропуска обучения. Но, сдаётся мне, поток непроходимых квестов в стиле “отправить письмо без печати” будет заливать наш канал дискорда и окружающие форумы. Что ж, увидим.

Одна из наиболее важных проблем в подготовке версии 0.0.4S - расстановка эмоций по игре. Но скажу по собственному опыту: в этот раз эмоции были вставлены несравнимо быстрее. И планируется увеличить скорость путём переделки самого принципа написания текста, чтобы эмоции расставлялись в каждый законченный текстовый контейнер, а не спустя пол года.

В следующий раз мы вернёмся с докладом в рамках ежемесячных публичных новостей. Ждать новую версию в начале марта смысла нет. Могу практически официально заявить, что мартовская версия будет под самый закат марта. Фронт большой, а времени мало.

На этом поспешу закончить. Ревнивой Роджелле предстоит вернуться в столицу, из которой она вышла полтора года назад. Вернуться уже совсем другим кораблём с совсем иным приключением.

ГОЛОСЛОВЕНИЯ

Честно говоря, мы сами не заметили, как мы из состояния “не во что играть” перешли в состояние “хрен знает как пройти”. Ввели журнал, создаём встроенную базу знаний и механик, плавно подаём все возможности игры в длинном прологе. А насколько вам было трудно проходить игру? Пользовались вы какой-либо помощью в прологе?

  1. Всю текущую версию прошёл без подсказок. Вообще не сталкивался с какими-либо трудностями.
  2. Затыков не было. Хотя думать приходилось.
  3. Было что-то похожее на трудности. Но всё было проходимо.
  4. Иногда встревал, не зная что дальше. Помогал перебор или заглядывание в журнал.
  5. Возникали серьёзные проблемы. Приходилось даже брать паузу на гайды.
  6. Пару мест смог пройти только после прямых указаний. Не был готов к подобным задачкам.

Comments

Matias Hintsa

Good to know you're making progress love the game so far keep up the good work.

Anonymous

А где можно получить ссылку на 0.0.4S?

Anonymous

How do I download 0.0.4s? And can you go any further in the game with that version than the previous one?

Anonymous

I think it´s great that you have to think to acces / continue certain things. Its better than beeing told about everything .You actually have to use your brain sometimes which (in my opinion) makes the game a "game".Great work so far :D Looking forward to new updates !

Anonymous

May I get the current version of the game?:)

Anonymous

me too lmao. I've been a patrion since January, but am yet to receive the code

Thief39

Where can I find 0.0.4s? Don't see it anywhere.

Anonymous

Поддержу Lucky: игра, от части, - квест, а в квесте время от времени и хочется, и приятно напрячь мозги. Кроме того, головоломки вносят разнообразие в игровой процесс. Буду рад логичным и интересным загадкам. А те игроки, кто не хочет напрягать мозг, всё равно заглянут в гайд, какой бы простой игра не была. С другой стороны, ближе к концу прохождения 0.0.4B встречались моменты, в которых мне было совершено непонятно, что нужно делать. И решение приходило методом научного тыка или многократного повторения одних и тех же действий с небольшими вариациями. Ситуация усугублялась тем, что плотность событий к концу игры снизилась, а недоделанных возможностей прибавилось: из-за этого стало сложно определять, двигаешь ли ты сюжет или стоишь на месте. В такие моменты игра кажется искусственно затянутой.

fyrewolf

The only spot I really had problems progressing with was the bath, I used one of the options other than talking to a girl to get the information, so I knew where to go, but it wasn't clear that you had to talk to one of them as well to progress. There had been a couple other spots that were a little aggravating, but not enough that I can recall the exact problem, but that may partially be due to figuring thins out more or less in the previous builds.

Anonymous

Hum, I wish I could test the game before answering ! Where can I download it ?

benq6969

Message from the team: "Hello everyone! This post showed up earlier today than it was anticipated due to mistake in the patreon news schedule. It says that "0.0.4s is finally finished and released" but the links will appear here a little bit later today (or tomorrow, depends on your time zone). Sorry for this mistake and thank you for your patience."

benq6969

Команда передает - "Эта новость вышла раньше по времени, чем было запланировано, из-за ошибки в планировщике выхода новостей на патреоне. Она должна была появиться вместе со ссылками, но игра будет залита только через несколько часов. После этого ссылки будут выложены тут сегодня (или завтра, в зависимости от часового пояса). Извиняемся за эту ошибку и спасибо за терпение."

Witchlover

Post links now! *grrrr* :D

Anonymous

I have to admit, I got stuck. I'm here because of Princess/Witch Trainer, wich (hoho) was pretty perfect, I think. There, for exemple, I still can't figure how to summon Daphne after many hours of playing, so I'm strating the click randomly as in every point & click.

Sad_Crab

<a href="https://docs.google.com/document/d/1nc733oxh_dlxQwF9tPBlyzlltR5cEEAhA07D0soKxlY/edit" rel="nofollow noopener" target="_blank">https://docs.google.com/document/d/1nc733oxh_dlxQwF9tPBlyzlltR5cEEAhA07D0soKxlY/edit</a>