Home Artists Posts Import Register

Content

 

Winter is right behind the corner. Not so close that it is time to unpack and put up the christmas tree, but close enough to stop the muse. Only two more news updates separate us from joyous monthly news update: we are finally ready, to show what we have done. To be clear, we have decided that during the night between the 30th and the 1st we will send out the working build, in spite of everything we would like to add at that point. Regarding the fixes for that release, it is hard to say anything precise, other than we plan on releasing the first major fix around New Years. More on that later.

We are finishing writing the additional text that will help players along their progression. It is more of quality of life improvement than anything else, and it is being added all over the place. Of course, due to the deadline, we also have to write some dead ends for the moment. We have general idea of what we will be able to finish before the release and what we should even try to. But right in the middle of this month, we will stop adding anything new, and focus all our efforts on polishing, testing and other release related tasks. And, of course, I will be working on emotions, as much as I can, and while I would like to add as much as possible to this release, it is not the last one.

We continue to add more art. Nothing too global, but some nice little things: few changes to the anatomy of the characters, emotions, locations. Additional art will be coming right until the release, it is much easier to replace placeholders with new art than adding copious amounts of text, alerting code and directing new scenes. But even on the art front we would like to focus on the release for the last two weeks, so that our artist can focus on polishing the existing, instead of rushing something new.

Last month, we ran into the optimisation issues. We have tried different things with varying degrees of success, but for the time being we decided to freeze further work in that direction. The main issue, as we see it, is that our game runs in Full HD, which Ren’Py doesn’t appreciate nearly as much as we do. We will see from the reviews where to move next. Though we would like to avoid going to ReadyHD. Therefore, all coding efforts are focused on the bugfixing.

Poll

To be perfectly honest, during the development, we have never really thought about the technical performance of the game on various set-ups. But the first tests of the deeper chapters revealed just how much of a RAM-glutton this game has become. And so question: Just how much is your machine battle-ready, and are you prepared for our game to get some system requirements?

 Зима близко. Ещё не настолько, чтобы ставить ёлку, но уже настолько, чтобы останавливать поток вдохновения. Буквально две новости отделяют нас от радостной месячной новости: мы готовы показать, что у нас получилось. Так сказать, решили, что в ночь с 30 на 1 билд уйдёт, насколько бы ни хотелось добавить в него что-то ещё. Порядок дальнейших патчей мы обсуждаем, но сказать конкретно в данное мгновение не могу ничего, кроме намерения выпустить первый фиксы в районе нового года. Но об этом позже.

Пока дописывается дополнительный текст, который поможет игроку по мере продвижения. Не где-то конкретно, а везде. Ну и дописываются некоторые временные окончания и заглушки. Уже примерно понятно, что мы успеем, а что нет. Но ровно на экваторе этого места заполнение контентом игры остановится: дальше - только чистовая работа, тестирование, готовка к релизу. И я начну расставлять эмоции. Сколько успею. Если успею. Безусловно, хочется написать как можно больше. Но это далеко не последний релиз.

Продолжает добавляться необходимый арт. Уже не в виде каких-то крупных работ, а буквально по мелочи: правки анатомии, эмоций, каких-то локаций. Работа по арту, скорее всего, продолжится почти до упора, благо заменять заглушки артом в папке проще, чем лезть в код, распихивая строки текста и режиссируя сцены. Но хотелось бы также за две недели до релиза перейти в режим подготовки. И дать художнику внести последние актуальные правки.

Ранее, месяц назад, мы столкнулись с проблемой оптимизации. Мы попробовали совершенно разные способы, но пока приостановили работу в данном направлении. Основную проблему видим в том, что игра, на минуточку - FullHD, усваиваемость которого РенПи оказалась ужасной. Посмотрим по отзывам. Очень не хотелось бы переходить на ReadyHD. Потому основной упор - отлов багов и последние правки.

Честно говоря, пока мы делали игру, никто даже и не задумывался о такой вещи, как производительность. Но первые же тесты глубоких глав показали, что игра начала жрать оперативу, как не в себя. Потому и вопрос: насколько ваша основная игровая машина привередлива к системным требованиям и держите ли вы в голове, что системные требования могут появиться у нашей игры?

  • Машина огого! О системных требованиях не задумываюсь и в игре не важны.
  • Машина актуальна, но со слабыми местами. Но у вас же не ААА проект?
  • Машинка для игр ок, хоть фризы и бывают. Надеюсь, вы не из того числа.
  • Не самая сильная машинка. Для подобного жанра должна подходить. Да и только.
  • Старенькая машинка, играть получается только в старое. Или на минималках.
  • Откровенно слабая машина. Потому и играю в ВН, да адвенчуры.

Comments

OhioOkie

I have an ASUS gaming laptop.

Kage_at_Fap

I think I can speak for everyone and say FINALLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous

I have an Intel Celeron processor(((

SayWhatProductions

Will there be sexual scenes in the new update?