Home Artists Posts Import Register

Content

 

Past week:

Tobi:

Texts, TAs, structuring. Big and small adjustments to the texts.

Artist’s report:

Worked on the interface and the inventory. Made a few changes to Susan’s emotions, so it fits better her new image. Started working on Hermione and big inventory.

Andy:

Fixing bugs in the second act and added new graphics for the top panel and the inventory. And added new cursor. 

Dron:

Left for vacation.

Max:

Translated the second act.

Next week:

Artist:

Continuing with the editing of the characters and working on the interface. 

Andy:

Integrating new interface graphics into the game and maybe will reach the third act. 

For the past month, news has not been that exciting, perhaps due to our shift to discord, and having most of our discussions in there, or perhaps it is due to the development process becoming more monotonous.

Poll:

And now for some inside TA information. As we have previously mentioned, we will have alcohol in the game. Theoretically, we haven't abandon the idea and even significantly expanded it. For the moment, the draft version of it looks like this:

There are three supplier-countries, each with three types of alcohol. Meaning, we get 3x3 grid. We also add the following characteristics to our characters (including the witches): favourite and least-favourite supplier-country, favourite and least-favourite type of alcohol. With every match or mismatch in these categories, character will receive either a +1 or a -1 effect to their condition. Meaning that with 9 different choices available to the player, there will be one most favourite (+2), one least favourite (-2), three neutral ones (0), two positive (+1) and two negative (-1).

Depending on the choice of the alcohol and its respective bonus to character’s condition, the quality of the event will change, as well as the potential outcome of said event. Meaning that -2 will make even the repeating events quite hard, and make any kind of advances potentially dangerous. While +2 will make corruption significantly less dangerous and decrease the potential relationship hits. 

For the moment this is the concept. Not to forget, buying the alcohol will be regulated by the separate mechanic, that won’t allow buying in bulk the needed type of alcohol, on top of that different types of it will have additional features to it, connected to side-suppliers and classes, that may have positive or negative effects on the characteristics.

This system is considered bulky and complicated even within the team. Resulting in this week’s poll: is such deep and detailed system really needed, and just how interesting is it for the player to spend an evening with the girls drinking? And the main question: just how interesting is the potential in-game branch, where progress can only be achieved through feeding our innocent witches alcohol? 

 

За эту неделю:

Тоби: Тексты, ТЗ, структурирование. Большие и малые рейды по тексту.

Небольшой отчет от художника:

Занимался интерфейсом и инвентарем. Сделал правки эмоций Сьюзан под новый образ. Начал Гермиону и большой инвентарь.

Я за эту неделю сделал огромную кучу фиксов 2 акта и вставил новую графику верхней панели и инвентаря. А ещё курсорчики.

Дрон: 

В отпуске.

Макс:

Перевёл 2 акт.

На следующей неделе:

Художник будет делать правки по персонажам и продолжать интерфейс.

Я продолжаю вставлять графику интерфейса и возможно дойду уже до 3 акта.

Что-то новости выходят скучными последний месяц, то ли дисорд так влияет и самая веселуха там, толи реально процесс стал слишком монотонным.

Немного ТЗ-инсайда. Ранее говорилось, что у нас будет в игре выпивка. Теоретически, мы не выкинули эту возможность, а серьезно расширили. На данный момент черновой вариант представляет из себя следующую систему:

Есть три нации производителя. И три типа выпивки. Они создают сетку 3х3. Мы говорим, что персонажам (включая учениц) будут присвоены следующие характеристики: любимый и нелюбимый производитель, любимый и нелюбимый тип алкоголя. За каждое совпадение положительной характеристики персонаж будет иметь результирующие +1, а за каждые отрицательные -1. Таким образом видим, что из 9 различных видов алкоголя один будет самым нелюбимым (-2), один самым любимым (+2), три нейтральными (0), два приятными (+1) и два неприятными (-1).

В зависимости от того, какой напиток мы использовали, мы влияем на качество исполнения эвента и на то, какие последствия нас ждут. Так, -2 делает сложным любое взаимодействие (даже повторные), а последствия за любого рода приставания будут удручающими. А +2 в свою очередь облегчает прямое развращение, снижая последствия для героя (в виде отношения к нему).

На этом концепт остановим. Оговоримся, что покупка алкоголя будет связана с определёнными механиками, не позволяющими оптом затаривать нужный алкоголь, а сам алкоголь будет иметь дополнительные редкости, заключающиеся в сторонних производителях и классах, как понижающими отрицательные параметры, так и повышающими положительные.

Эта система кажется громоздкой и сложной даже внутри команды. В связи с этим и голосование: нужна ли настолько детальная и подробная система и будет ли вообще интересно игроку проводить время с девушкой за бокалом вина/стопкой коньяка? А главное: насколько перспективным кажется целая ветка, построенная на прохождении игры через доведение дам до состояния лёгкой веселухи?

  1. Им по сколько? И у них уже “Любимые напитки”? Это симулятор “Чикс и Поцыков”? Однозначно хрень.
  2. Мы ждали умное совращение а получили тупое спаивание. Я в эту ветку не сунусь.
  3. Пока непонятно как эвенты будут отличаться друг от друга. Скорее всего на “раз попробовать”
  4. Дополнительные способы взаимодействия с тян интересны, хотя бы в виде отдыха от сюжета.
  5. Если система рейтинга - не пропуски, а контент, можно устраивать алко-пати с любимой вайфу.
  6. Система чумовая. Это же “el classico”. А можно предложить подвыпившей девушке свою кровать?

Comments

MAR

I wouldn't want to see a really negative situation use alcohol, but it's a pretty normal things for folks this age to get into. Shouldn't be a requirement to make someone want you.

Anonymous

Hi Team, is there any latest version (except teaser) which I could access?

Anonymous

Hey guys. good work looks great can i get the latest version please

Anonymous

Do you have a ETA om when we Can try the latest version? I cant sit still in anticipation for this game :)