Home Artists Posts Import Register

Content

The text below partially duplicates what was written in the previous post.

Happy New Year!

The Dvoika Games team congratulates everyone on the upcoming holidays and wishes you all the best in 2024. We have been working towards our goal for a long time, overcoming various difficulties along the way, but it was not in vain, and now, in the new year, we are going to release updates for our game regularly and much more often.

This release has been postponed several times for various reasons, but despite this, we have not been able to add everything to it that we originally planned. In the process, we had some new ideas or mechanics that attracted attention. The desire to create high-quality content led to work on complex animation. The December fuss has also contributed to our daily routine. Besides, we can't be called fast guys either, haha.

As always, the best is the enemy of the good, but this does not mean that we should give up the desire to realize all our ambitions regarding our game.

In this version, only all bugs that were found in the beta version have been fixed. Version 0.6.0 containing the new event will be released on January 14th.

0.6.0, huh? A few words should be said about the new version numbering system. If you don't want to figure it out, then ignore the gaps and just use this numeric designation for chronological orientation to always use the latest available stable release. For everyone else, here's a brief explanation:

tl;dr always choose the latest version available, but avoid beta versions unless you plan to help with testing.

In the past, we didn't have any version control standard, so we decided to finally fix this gross miscalculation. The new standard is based on semver 2.0 with some changes.

{major version}.{minor version}.{patch version}-{beta}.{beta number}

The major version will change only when the main part of the game is created.
The minor version appears every time new content or functionality is added.
The patch version changes after the minor release if critical bugs are found.
The beta versions do not have compatibility of saves with future versions of the game and are used exclusively for testing the game.

In total, the sequence of versions will look something like this:
0.5.0-beta.0 - closed beta (new content and bugfixes) (no saves)
0.5.0-beta.1 - closed beta, released as needed (bugfixes only) (no saves)
...
0.5.0 - public release, stable version (bugfixes only) (with saves)
0.5.1 - public release, stable version, released as needed (only critical bugfixes) (with saves)
...
0.6.0-beta.0

[ Video preview ]

HoneyBadger has already finished working on the technical part of the new event, so the stealth system is fully ready. Now the NPCs in the game have a full field of view and react accordingly, depending on Natasha's actions. It is better not to try to steal items in front of their owner!

Work on a major new MFMMMM animation is currently in progress and will be completed soon.

In addition, by the end of the month, we also plan to release the next update containing 2 more new events.

If you are interested in getting timely information about the progress of the game or want to communicate directly with developers or other users, then visit our discord server. Some of the information and content contained there pass by the posts on Patreon or are published here with a delay, because these messages are thematically limited and should be something whole.

See you soon! \(٥⁀▽⁀ )/

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Текст ниже частично дублирует то, что было написано в предыдущем посте.

Счастливого Нового Года!

Команда Dvoika Games поздравляет всех с наступающими праздниками и желает вам всего наилучшего в 2024 году. Мы долго шли к нашей цели, преодолевая на этом пути различные трудности, но это было не напрасно, и теперь, в новом году, мы собираемся выпускать обновления для нашей игры регулярно и гораздо чаще.

Этот релиз несколько раз откладывался по разным причинам, но, несмотря на это, нам не удалось добавить в него все, что мы изначально планировали. Какие-то новые идеи или механики появлялись в процессе и перетягивали на себя внимание. Желание создавать качественный контент выливалось в работу над комплексными анимациями. Декабрьская суета также внесла свой вклад в наш распорядок. Кроме того, нас тоже нельзя назвать быстрыми ребятами, ха-ха.

Как всегда, лучшее - враг хорошего, но это не значит, что мы должны отказаться от желания реализовать все наши амбиции касательно своей игры.

В этой версии были исправлены только все ошибки, которые были обнаружены в бете. Версия 0.6.0, содержащая новый эвент, будет выпущена 14 января.

0.6.0, да? Следует сказать пару слов о новой системе нумерации версий. Если вы не хотите в этом разбираться, то не обращайте внимание на промежутки и просто используйте это цифровое обозначение для хронологической ориентации, чтобы всегда пользоваться последним доступным стабильным релизом. Для всех остальных вот краткое пояснение:

tl;dr всегда выбирайте последнюю доступную, однако сторонитесь beta версий, если не планируете помогать в тестировании.

В прошлом у нас отсутствовал всяческий стандарт версионирования, мы решили наконец исправить этот грубый просчёт. Новый стандарт основан на semver 2.0 с некоторыми изменениями.

{мажорная версия}.{минорная версия}.{патч версия}-{бета}.{номер беты}

Мажорная версия сменится только когда основная часть игры будет создана.
Минорная версия каждый раз когда будет добавляться новый контент или функционал.
Патч версия меняется после релиза минорной, если будут найдены критические ошибки.
Бета версии не имеют совместимости сохранений с будущими версиями игры и используются строго для тестирования игры.

Итого поток версий будет выглядеть примерно так:
0.5.0-beta.0 - закрытая бета (новый контент и багфиксы) (без сохранений)
0.5.0-beta.1 - закрытая бета, выпускается по необходимости (только багфиксы) (без сохранений)
...
0.5.0 - публичный релиз, стабильная версия (только багфиксы) (с сохранениями)
0.5.1 - публичный релиз, стабильная версия, выпускается по необходимости (только критические багфиксы) (с сохранениями)
...
0.6.0-beta.0

[ Video preview ]

HoneyBadger уже закончил работу над технической частью нового эвента, так что стелс система полностью готова. Теперь NPC в игре имеют полное поле зрения и реагируют соответствующим образом, в зависимости от действий Наташи. Лучше не пытаться украсть предметы на глазах у их владельца!

Работа над крупной новой МЖММММ анимацией сейчас находится в процессе и скоро будет закончена.

Кроме того, к концу месяца мы также планируем выпустить следующее обновление, содержащее еще 2 новых эвента.

Если вы заинтересованы в получении своевременной информации о ходе работы над игрой или хотите напрямую пообщаться с разработчиками или другими пользователями, тогда посетите наш сервер discord. Некоторая информация и контент, содержащиеся там, проходят мимо постов на Patreon или публикуются здесь с задержкой, поскольку эти сообщения тематически ограничены и должны представлять собой нечто цельное.

До скорой встречи! \(٥⁀▽⁀ )/

List of changes 0.5.0-beta.0 version:
  • add: electron 28.1.0
  • add: flexible alert windows
  • add: local config for pure electron options
  • add: option gameModeAnswer for local server mode
  • add: option ignoreGpuBlacklist for disable chromium blocklist
  • add: electron force_high_performance_gpu option
  • add: windows high performance glow support
  • add: scene options warning windows
  • add: option for preload all spine assets
  • add: loincloth clothes items, recipes, spine and character images
  • add: allow undress via inventory
  • add: startup beta version warning
  • add: scrollable windows soft scroll
  • add: options language selection starts graphical scene
  • add: option for censor scat elements
  • add: Shady Sands map improvement
  • add: Natasha's battle spine option animation
  • add: animated Natasha's defecation option
  • add: 9 nightmare events
  • add: scene handbook discord button
  • --------------------------------------------------------
  • mod: new alert windows style
  • mod: new item count windows style
  • mod: refactor character sprite, new multi layer style
  • mod: major refactoring of commands and event logic (testers are welcome)
  • mod: rats and scorpions spines
  • mod: cazador event second stage
  • mod: Natasha's bed shlick graphics/logic improvements
  • mod: title screen graphics improvements
  • --------------------------------------------------------
  • fix: option colorProfile
  • fix: jail event clothes
  • fix: scene shop/box window scroll
  • fix: various localization errors
  • fix: Natasha's battle spine glow effect
  • fix: broken randomization for special events, since 0.4.2
  • fix: take shaver without change tshirt
  • --------------------------------------------------------
  • del: electron--disable-d3d11 flag
List of changes 0.5.0 version:
  • fix: vault enter restriction command
  • fix: character move repeats bug
  • fix: characters memorize/restore route
  • fix: dreams/nightmares randomization
  • fix: battle idle spine effects and transition

Download links: Win x32 | Win x64 | Linux x64 | (Mac OS will be for 0.6.0)

Files

Comments

Anonymous

Linux build is broken ``` [10411:0126/150243.561338:ERROR:gl_surface_presentation_helper.cc(260)] GetVSyncParametersIfAvailable() failed for 1 times! ```

dst1980

I found a workaround in Linux - if you change the run_game.sh to have the --server and --no-messages options, then use Firefox instead of Chrome to manually connect to http://localhost:52134/ the game seems to work properly.