Home Artists Posts Import Register

Content

Hey there. We wanted to write this post earlier, but the technical details did not allow it to be done. So, lets start it now.

About our posts. They come out quite rarely and there is the reason. Because English is not our native language, then writing posts requires a lot of preparation and takes time. It would be great to immediately write you a report on each passed stage, but at the moment it is more convenient for us to compile the final post on several achievements. If you are afraid of these moments of silence and you think that the project is abandoned, then do not worry about it. First of all, this game is a hobby for us, an activity that brings us joy, and we will not abandon it, regardless of how financially successful it will be. We will bring Natasha's adventures to their (happy?) ending.

Release date. Hell, we have failed you too many times here already, and until we not let us to call any of concrete dates, to not fail you again. We understand that more than enough time has passed and you want to see the continuation of the story, but at the moment we are not ready yet. Yes, many of you would suggest to lay out now everything as is, but we have the quality standards and we try to adhere to them. We hope that you support us for this very reason. In any case, once we have determined the specific dates, we will notify you immediately.

What are we working on and what has already been done? We continue to optimize the game's resources, reducing the size and making it easier to work with them. What used to be 16 files and weighed over 20 megabytes is now compiled into one file and weighs more than 10 times less. Some were surprised by this focus of work and negatively related to the news about the mobile version, but all this is done primarily for performance and stable work of the PC version of the game. Many developers using RPG Maker have encountered that increasing the number of images reduces performance and leads to longer downloads. We faced it too, and this is our solution. In addition, this is also necessary to go to the browser version of the game. Many will consider this superfluous, but the solution of problems and work in this direction makes our Honeybadger happy, so we will continue. Ultimately, this will make it easier for us to get feedback from you, and give you instant access to all the latest patches and updates, without having to wait until we pack the next one "0.X blablabla" release.

To make it easier for you to discover content, we've decided to introduce a progress bar. So you can understand how much more content in the current version you have not opened yet. The working prototype is not yet ready, but it will look something like this.

Also we finally made a working journal, so now you will be able at any moment to look again at the events which you have discovered. How it all works can be seen here.

We continue working on animations and integrating them into the game. Here you can watch new battles, with animated idle poses for Natasha and her enemies.

Already now the game has a working system of import and export of save files, so that in the future you can easily move your save to another platform, or download someone else's save\share yours.

There are even more minor graphical and technical improvements, bug fixes, etc., but it is unlikely that you will be interested in such particular, and there is no need to stretch this review even more.

Huh, that was a big post. And if you read it to the end, here's a little bonus for example: Before/After.

Comments

Anonymous

Take all the time you need to make this an amazing game. So far you have been producing amazing content and that is better than speed anyday!

Anonymous

Заходишь такой в ожидании нового обновления, а тут опять сообщение в стиле «мы все сломали и обновление будет непонятно когда»

Aktymel

none of the links can be opened :(

Dvoika

All videos hosted on "mixtape.moe", may be you have a problem with this site?

Limpopooha

Ну что поделать - ждем дальше. Так-то нововведения полезные готовятся. Надеюсь, что с прокачкой и балансом боевой системы что-то сделаете. А то, на данный момент смысла в прокачке нет. Я бы, на вашем месте, для каждого из трех навыков проработал бы дерево из нескольких перков которые расширяли бы базовый навык, давая дополнительные возможности. Например, для обаяния (или харизмы, не помню уже название навыка) можно было бы сделать перки позволяющие, например, выгоднее продавать-покупать. Если планируются случайные события на глобальной карте, банды рейдеров, например, то другой перк позволит с некоторым шансом уболтать рейдеров не нападать и миром разойтись. Чем выше уровень перка, тем выше от него польза. В общем, в таком духе. Для двух других навыков перки свои бонусы и возможности давать должны. Так и реиграбельность выше будет и прокачка смысл приобретет. Разрабам желаю удачи и терпения. Хотя, терпения больше, наверное, нам, игрокам.

PaperMoon

Хорошая работа!)) Надеюсь, что накал бомберменов и пессимистов поутихнет.

Nikolay Donets

Можно ли будет пропускать/пролистывать некоторые длинные сцены при повторном прохождении (например: медосмотр)?

Veit1991

Considering I am waiting for Mitsuko X Space Escape to get out of Alpha for 4 years now... let's say I am patient and appreciate any sign of life I can get.

Icarus Media

I remember that game, loved that, a pity Urielmanx is taking so long but last I read he is trying to port it to a different format.

Dvoika

На данный момент в прокачке действительно нет особого смысла, учитывая что опыт начисляется только за бои. В следующей версии опыт можно будет набирать выполняя обычные квесты. Таким образом вероятно можно будет прокачать первый уровень даже не покидая убежища. А с увеличением уровня растет живучесть, базовая точность и верткость героини, что в свою очередь облегчит боевую прокачку. Что касается навыков - у каждого таланта уже есть свои небольшие бонусы для боя, хотя основной их упор идет на различные пути решения в квестах. Не думаю что мы будем пытаться реализовать какаую то полноценную боевую систему, которая будет интересна сама по себе, все же главная цель игры несколько в другом.

Dvoika

Не совсем понятно что подразумевается под повторным прохождением? Если вы про записи в дневнике, то их воспроизведение можно прервать в любой момент. Если речь об основных игровых событиях, то их можно значительно ускорить удерживая любую из клавиш действия, но пропустить их полностью сразу не выйдет.

ZULEYKA GAMES

Yummy bonus! It's very seductive changes! I'd like to see her culmination ♥

Cipheos

Spine 😍

ExxxPlay Games 18+

It is very cool. Greatly it turns out! Perfectly!))

Anonymous

будет ли в игре шкала еды и воды

tsukiouji

Looking forward to more updates! Take your time, get it right! It's amazing so far!

iwf_dr

can someone help me? I'm stuck at various points: I do not know how to repair the chip, I do not know where to find the daughter of the head of the city, I do not know how to unlock new cities and I do not know what to do with the guy who asks me 300 caps to help me. Does anyone know how to help me?

War, harbringer of the apocalipse

Вы там живы вообще? Подайте хоть какие-то прзнаки жизни чтоли. *тыкает в разработчиков палочкой*

Anonymous

Зато когда что-нибудь запостят - можно будет кричать: "Оно живое!" )

Anonymous

he left with our money :(

Anonymous

lel just unsub and letf it xd

scsi

links for videos 404'd. хотя вчера ещё работали.

Hentai Lover

Where do I download the game?

Dvoika

Here - <a href="https://www.patreon.com/posts/version-0-2-beta-16201772">https://www.patreon.com/posts/version-0-2-beta-16201772</a>. Or you can just click to the big red button in the main page description, it always leads to the message with the latest download links.

Dvoika

В данный момент все работает. Возможно были какие то проблемы на самом сайте.