Home Artists Posts Import Register

Content

Hi guys! 

It’s Flamie again. Taking turns writing posts with TitDang seemed like a good tradition to me, so I decided to give you a bit of insight into the fine details of developing the final release of Dirty Deeds.

It wasn’t easy, I must say! It’s all due to engine updates. You may note that the Slutty Signing Session scene in the final release of Dirty Deeds is unusual. The fans bring Luna photos to sign, but what the photos contain depends on the choices the player made throughout the game, so the engine has to remember what the player chose. 

But “remembering” the player’s choices isn’t the only problem. The other problem is that the scene has to look seamless, and the scene fragments where fans bring Luna photos have to connect with each other seamlessly. If we use some combinatorics to calculate this, it turns out there are 243 possible combinations for the Slutty Signing Session scene! The player can make a choice 5 times and there are 3 options to choose from every time. 

If you're interested in game development, you might’ve heard of a similar problem during the development of Baldur’s Gate 3, which has thousands of ending variations depending on player choice. Our project isn’t that big, of course, but I’m also the only developer, he-he! And I have to test everything myself too… So, it’s quite the monotonous task! 

But I'm very happy that we finished such an interesting project, and in my opinion, finished it well. I’ve also heard from players that it’s hard to read small text, so I improved the interface. Our future plans also include improving the mobile interface and releasing a downloadable Android version. Naturally, the game will also receive bug-fixing updates after all the improvements if you encounter any bugs! Don’t hesitate to tell us through our Discord! 

I'm very happy that the final release of Dirty Deeds has been such a hit with players. Thank you for the support, guys!

_____

Привет, ребята!

С вами снова Флейми. Мне показалось хорошей традицией, что теперь мы с ТитДэнгом пишем посты по очереди, поэтому я решила немного вас посвятить в тонкости разработки последнего релиза Грязных Делишек.

Надо сказать, дался он мне непросто! А все потому, что в нем содержатся обновления движка. В последнем релизе Луны: Грязные Делишки, вы можете заметить, что сцена Slutty Signing Session необычная. В ней фанаты приносят Луне фотографии, чтобы она поставила подпись, но фотографии эти зависят от того, какие выборы в течение игры делал игрок. Поэтому движок должен запоминать, что выбрал игрок.

Но проблема не только в том, что надо “запоминать” выбор игрока. Проблема еще и в том, что сценка должна выглядеть цельной, а кусочки сцены, где фанаты приносят фотографии, должны бесшовно стыковаться друг с другом. Если мы посчитаем эту задачу математически, используя комбинаторику, то окажется, что в игре есть целых 243 комбинации сцены Slutty Signing Session! Ведь игрок может сделать выбор в игре 5 раз, и каждый раз у него есть 3 варианта, что сделать. 

Наверное, если вы интересуетесь разработкой игр, то могли слышать о похожей проблеме при разработке игры Baldur’s Gate 3, где есть тысячи вариаций концовок в зависимости от выбора игрока. У нас, конечно, не такой крупный проект, но и разработчик я тоже единственный, хех! И тестировать это тоже приходится все самой… Так что это та еще нудная задачка!

Но я очень рада, что мы закончили такой интересный проект, и, на мой взгляд, в лучшем виде. Я также слышала от игроков, что им трудно читать мелкий текст, поэтому доработала интерфейс. Также в планах на будущее доработка мобильного интерфейса, а также выпуск скачиваемой андроид-версии. Само собой, после всех доработок, игра также будет получать багфикс обновления, если вы найдете какие-то баги! Не стесняйтесь сообщать нам о них в нашем Дискорд-канале!

Я очень рада, что последний релиз Грязных Делишек оказался таким популярным у игроков. Спасибо за вашу поддержку, ребята! 

 

Files

Comments

RS

Wow! I'm looking at the JSON data from the post image. Do you have to copy-paste the objects/code one by one or do you have a specialized tool to generate and edit the JSON?

Flamie

Hello! When it comes to Dirty Deeds, it's partly generated and partly handmade. I have a special program that my friend and I developed, which can generate a "base scene" from assets. I use a Google Sheets-like table where I input backgrounds, text, and choices from the game. Then, my special program generates a JSON file, which my engine (also built from scratch) can transform into game scenes. However, this program can't generate camera movements, effects, or smooth transitions between images, nor can it place emotions appropriate for the scene. It's really challenging to create a program that can do this automatically through semantic analysis of the text, and I'm not someone with advanced algorithm proficiency. All these tools are console-based and don't have a graphical interface. So I have to constantly reload the game and start from the parts of the scenes I want to test.