Home Artists Posts Import Register

Content

Hi folks! Another month of summer has gone by. I hope you had the time to relax outside and didn’t suffer from the heat too much, and I also hope you enjoyed the posts from Flamie! Last month we released one animation update and spent the rest of the time working on the final 1.0 version of Dirty Deeds. I thought we’d be finished faster, to be honest, but there are many details we want to refine for the final release that could be ignored before. We also want to do everything right, to end the story on a high note. That’s why I’ve been rewriting the mostly finished script for the last two weeks – I wanted to connect the final scenes to previous events as much as possible. 

Only some final touches are left before release. The art is done, but it needs to be organized and “packed”. Instead of two regular scenes we planned three truly large and impressive scenes. At this very moment I’m finishing the text for additional variations that could happen if the player picked options that “skip” events with Luna during their playthrough. We thought that this kind of insignificant detail could make the game feel a lot more diverse as its narrative is built around how much depends on our perception. Flamie even joked that the plot of Dirty Deeds illustrates the principle of the observer changing the nature of the observed, and I agree. 

In any case, the final release isn’t far away. We’re going to do everything we think we need to meet both your and our own expectations. After that, we will return to Luna in the Tavern and continue working on the new questions.
___
Привет, народ! Минул ещё один месяц лета. Надеюсь, вы нашли время отдохнуть на природе и не слишком страдали от жары. А ещё я надеюсь, что вас порадовали посты от Флейми! В минувшем месяце мы выпустили один анимационный апдейт, и всё остальное время были заняты работой над финальной 1.0 версией Dirty Deeds. Честно говоря, я думал, что мы справимся побыстрее. Но к финалу хочется прилизать многие моменты, на которые раньше можно было махнуть рукой. А также хочется всё сделать по красоте, закончив историю на верной ноте. Именно поэтому я около двух недель переписывал сценарий, который по большей части уже был готов - хотелось как можно лучше связать последние сценки с предыдущими событиями игры. 

От релиза нас отделяют последние штрихи. Весь арт готов, но его осталось собрать и “упаковать”. Вместо обычных двух сцен мы запланировали три действительно больших и крутых сценки. Прямо сейчас я добиваю текст для отдельных вариативных моментов, которые могут случиться, если игрок во время прохождения выбирал варианты, которые “пропускают” события с Луной. Мы подумали, что такая необязательная деталь может здорово разнообразить ощущение от игры, весь нарратив которой построен на том, как много зависит от нашего угла восприятия. Флейми даже шутит, что сюжет  Dirty Deeds иллюстрирует принцип о том, что наблюдатель меняет наблюдаемую им среду, и я с ней согласен.

В любом случае, релиз финальной версии не за горами. Мы проведём все приготовления, которые считаем нужными, чтобы оправдать и ваши ожидания, и собственные. После этого мы вернёмся к Луне в таверне и продолжим работу над новыми вопросами.


Files

Comments

No comments found for this post.