Home Artists Posts Import Register
The Offical Matrix Groupchat is online! >>CLICK HERE<<

Content

Greetings, our patreon comrades.

In the last newsletter we have asked your opinion on a couple of questions. And now we’re going to continue asking.

But first…

The summary

1) Well, now we can say for sure that the myth about a particular “pony” always outrunning the others in “The Goblins’ Curse” is busted!

The poll didn’t produce any obvious favorites. Moreover, Chel won it with minimal margin, and she has been complained about the least. And Velma known as ‘the cheater’ this time has finished the last.

So, now we can say it for certain. If one of the three beautiful runners always wins on your machine, this is the will of the Great Random (or some local settings of your computer). We have nothing to do with it!)

2) Thank you for your “guest-start” proposals for “Iris’ Quest”. Basing on them (as well as our memory and knowledge about pop-culture heroines), we have created a list of… give us a moment to count… 170 potential candidates!

It doesn’t mean, though, that you’ll meet the whole 200 characters within our game. It would be an insane amount of work for us! And the result would be an awful mess with each girl barely having a single picture and a few lines of text.

But now we have a long list of candidates, and we won’t hesitate using as much names from it as our resources allow!

And the new tasks

It is no secret that the action of “Iris Quest” (as well as “Princess Trainer”) takes place in some magic middle eastern city slightly resembling Disney’s Agrabah (© Disney)

And in Trainer that city was already filled with a number of peculiar locations. Taverns, palaces, pleasure houses, shops, dirty back alleys...

Obviously, we took that list into account and already slightly expanded it (and also changed it ‘a bit’). But, as they say, there’s no limit to perfection!

So, here’s a question for you, our fellow patreons and sympathizers.

Which new appropriate and interesting locations do you think would fit nicely into our game (of this particular genre) and our magic city?

We have already spent quite a time thinking about it and came up with lots of stuff. But you can never have too many good ideas. So, we’re eager to hear all your proposals.

Which low places and interesting hotspots do you want to visit in our “Agrabah”™?

*sits down and prepares to take notes*

To battle!

Our next work goal is the first episode of “Iris’ Quest”. But it doesn’t mean that you won’t have anything interesting to play before its release.

“The Goblins’ Curse” taught us a good lesson, so we’ll be scared of the idea to “create a small part of the game and release it to entertain the patreons” for a long time.

But because we are already working on the game combat engine, our technical department decided to tweak it a bit, add it to the very first “Iris’ Quest” demo (hey, old-timers, do you remember it?) and release it for you, dearest patreons, to check out.

Such an approach won’t hold the art department’s work on the first episode and would allow to improve and test the game combat before its release.

So, stay tuned!

That’s it for now. Have a good week!
❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  

  

Приветствуем вас, товарищи патреоны.

В прошлом информационном листке мы интересовались вашим мнением по ряду вопросов. Продолжим интересоваться и в этом.

Но сначала...

Подведение итогов

1) Что ж, смело можно сказать, что миф о том, что одна из «кобылок» в «Гоблинском проклятье» всегда обгоняет других, разрушен!

Опрос не выявил каких-либо явных фаворитов. Более того, с минимальным отрывом в нем победила Чел, которая в жалобах упоминалась крайне редко. А вот Велма, лидировавшая как «читер», пришла в этот раз последней.

Так что теперь мы можем со всей ответственностью заявить: если кто-то из трех милых бегуний всегда побеждает именно у вас на компьютере, это произвол Великого Рандома (ну, или локальные настройки вашего компьютера). Мы тут не при чем!)

2) Спасибо вам за предложения по «приглашенным звездам» для «Айрис Квеста»! Благодаря им, а также нашей собственной памяти и знаниям о героинях поп-культуры, нам удалось составить список из... дайте-ка сосчитать… 170 предполагаемых кандидатур!

Конечно же, это не значит, что в нашей игре вы встретите порядка 200 героинь различных произведений. Это был бы неподъемный труд для нас! А всё, что мы все получили бы на выходе, — это адскую кашу, в которой каждой из девушек вряд ли досталось бы даже по одной картинке да паре строк текста.

Однако, теперь у нас есть обширный список кандидатур, и мы не побоимся использовать из него столько имен, сколько позволят нам силы!

И новые задачи

Уже не секрет, что действие “Айрис Квеста” (как и “Тренера Принцессы”) происходит в некоем волшебном восточном городе, чем-то неуловимо напоминающем диснеевскую Аграбу (© Disney).

Еще в Тренере этот город был наполнен любопытными локациями. Таверны, дворцы, дома терпимости, магазины, грязные закоулки…

Естественно, мы учли этот список и уже «немного» расширили (и, разумеется, «слегка» изменили) его. Но, как говорится, нет предела совершенству!

Так что у нас к вам вопрос, дорогие патреоны и сочувствующие.

Какие подходящие локации вам было бы интересно увидеть в нашей игре (известного жанра) и в нашем сказочном городе?

Мы сами много думали над этим вопросом и многое уже придумали. Но хороших идей много не бывает. Так что мы готовы внимательно выслушать все ваши предложения.

Какие злачные места и интересные достопримечательности вы бы хотели посетить в нашей «Аграбе»™?

*садятся и готовятся записывать*

В бой!

Следующей нашей целью в работе запланирован первый эпизод «Айрис Квеста». Но это не означает, что до момента его выпуска вам будет не во что поиграть.

«Гоблинское Проклятие» стало для нас хорошим уроком, и мы еще долго будем с ужасом воспринимать идею «сделать небольшой кусочек игры и выложить его, чтобы патреоны не заскучали».

Но, поскольку сейчас у нас вовсю идет работа над боевкой игры, наш технический отдел вознамерился внести в нее ряд изменений и, добавив их в самую первую демку “Айрис Квеста” (старожилы, помните такую?), выложить вам, дорогие патреоны, на попробовать.

Такой подход не задержит работу худ. отдела по первому эпизоду и позволит к его выходу улучшить и протестировать боевую часть игры.

В общем, следите за анонсами!

А на этом у нас пока все. Удачной вам недели!

Files

Comments

Anonymous

A 'pony' stable, full of fun little cameos of different, well known, two legged ponies. A public bath, i think they had such things in the mid east back in the day. The sultan's harem would be fun, if it fits with your story. The slave market, but keep it sexy, not the harsh bullshit that such things where in real life. A public park or garden, just to have s beautiful place to show of your art skill and the wonderful curves of the ladies. The dungeon, lots of fun things to do with ladies in there, if you know what i mean. Underground thief's den, Iris is a thief, or was, so it may fit. Love your work, and look forward to playing anything you make.

DAHR

многое из этого уже внесено в планы.)

Anonymous

Thanks for the detailed update! I look forward to hearing more about the progress! I think it would be awesome to incorporate the hiding place of the Genie Lamp or the Thieves Den from the Aladdin: King of Thieves movie, or perhaps Jafar’s Palace