Home Artists Posts Import Register

Content

  

Hello everyone!

I wanted to start writing posts more often, but everything failed again for the reason that I already mentioned -_- At this moment, I totally do not have enough time for everything that needs to be done.

I have a good news. I am already testing version 0.27. I had to completely redo the dialogue system for a new Unity asset. I really hope that now we will no longer have any problems with switching the language in the dialogs.

What will be in this update? As you probably already guessed, it's the “new dialogue system.” It is not a bunch of cool new events -_- In the last update, we significantly simplified and accelerated some mechanics. This time we will again simplify something significant and save you from unnecessary “grind”. In addition, we will introduce a new location, where you can live instead of a big house. Many do not like to walk a lot, and this location will fit on one game screen, while it will have everything you need. Yes, there will be the possibility of payment through the event :)

I think that many people are wondering why the updates do not advance the plot. I have already written many times that I want to bring the game to the state where we just need to add events without having to program new parts of the game. At the moment it is not there yet. If I start adding events now, then most likely I will have to redo everything later.

But I would not write about it if I didn’t also have good news. :) I think this will be the last such update (well, or there will be another separate update with sounds, or just some very small update with some then the little things). After that, we will stop trying to make monthly updates and begin work on a plot rework. We will have to change a little what we already have and put the plot on a new footing. Today, the situation is very similar to the situation with MLA before version 0.5, when we had accumulated a lot of hacks, jury-rigs and plugs that needed to be reworked at once. This does not mean that we will sit on this update for a huge pile of time, of course not.

The announcement of a new game for Steam is still delayed due to the fact that we have not yet designed the page in such a way that it would not be embarrassing to show it.

Hope quarantine goes well for all you. :)

______________

  

Всем привет!

Я хотел начать почаще писать посты, но все опять провалилось по причине, о которой я уже говорил -_- На данный момент у меня тотально не хватает времени на все, что нужно сделать в срочном порядке. 

У меня есть хорошая новость. Я уже тестирую версию 0.27. Мне пришлось полностью переделать систему диалогов под новый ассет. Я очень надеюсь на то, что теперь у нас больше не будет никаких проблем с переключением языка в диалогах.

Что будет в этом обновлении? Как вы, наверное, уже поняли, «новая система диалогов» это не куча новых крутых эвентов -_- В прошлом обновлении мы существенно упростили и ускорили некоторые механики. В этот раз мы опять кое что существенно упростим и избавим вас от ненужного «гринда». Кроме того, мы введем новую локацию, которой вы сможете заменить себе дом. Многие не любят много «ходить», и эта локация уместится на одном игровом экране, при этом в ней будет все что вам потребуется. Да, там будет возможность оплаты через эвент :)

Я думаю, что у многих назревает вопрос о том, почему обновления не продвигают сюжет. Я уже много раз писал, что хочу привести игру к тому состоянию, когда нужно будет просто добавлять эвенты и на данный момент она пока еще такой не является. Если я начну добавлять эвенты, то скорее всего мне придется потом все переделывать заново. 

Но я бы не стал писать об этом, если бы у меня не было хороших новостей :) Я думаю, что это будет последнее такое обновление (ну или будет еще одно отдельное обновление со звуками, либо просто какое-то очень небольшое обновление с какими-то мелочами). После этого мы прекратим попытки делать ежемесячные обновления и начнем работу над небольшим реворком сюжета. Нам придется немного поменять то, что у нас уже есть и поставить сюжет на новые рельсы. На сегодняшний момент ситуация очень похожа на ситуацию с МЛА до версии 0.5, когда у нас просто накопилось много костылей и затычек, которые нужно было разом переделать. Это не значит, что мы засядем над этим обновлением на огромную кучу времени, конечно же нет.

Анонс новой игры для Стима пока задерживается из-за того, что мы пока так и не оформили страничку в таком виде, в котором не стыдно было бы ее показывать. 

Надеюсь, что карантин хорошо проходит для вас :)

Comments

Anonymous

Будем ждать. Печенек автору:D

Anonymous

I have to agree with that approach, its better to have a good base for your coding and mechanics early on so when you start posting updates focussed on the story with new events you wont have to come back and spend time changing code and mechanics. That way when the game gets traction and support because of the art people won't be dissapointed by updates lacking in events or story.