Home Artists Posts Import Register

Content

From Tobie

We are half way through January. And as one may expect, while half of our team deals with their studies, the other is hard at work. While the plot and dialogues that are under Tobi's jurisdiction are somewhat lagging behind, he promises to pick up the pace in the coming week. At the same time, the art side of our project continues to improve at good speed, on top of the that we are getting more help with the coding part too. 


As for the actual development news, this past week we were trying to optimise the animations:  trying to find optimal balance between quality and performance. Also deciding which parts should get more complicated and where it would be better to simplify. In other words we are getting accustomed to our new main location. Sadly, as much as we want to include it into our next update, it would take too much time, so the next update will still have old decorations, but will arrive somewhat soon. 


Back Whalen we released the teaser, we received many complaints about how long it was, and that players wanted to have more possibilities for interactions. As so some of the interactions that were planned for the fourth act will be moved into the third one, while it will delay our move to use only our own original materials, we also want to make sure that game is enjoyable. It also means that we have to decide between doing something permanent or just filling in blanks temporarily.


To keep it short, for the moment we are going through decisions making rather than actual making. Though, Screg managed to surprise us once again, so we may end up needing new TA so that we can direct this productivity into right direction, more on that sometime later...


We know that some people would like to hear from us some concrete numbers and dates. The problem is that such thing are to fluid to say anything for sure. Before we started, for example, the second act didn't have any interaction planned for it, it was planned as an extension to the first one, now we are thinking how to make it interactive, so that player can experience gameplay without being fully submerged into the story. Due to such changes it is hard to talk about actual changes. We have many thoughts on how we should tell players about our universe. So next time we will talk about one particular system that will be implemented in the game. So we can discuss it next time. 


And now for the poll. Though last few polls were not necessarily focused on our game, they help us to better understand our audience. This week's poll however may have some impact on our future development. Some people already asked us when are we planing on releasing the walkthrough for our game. And so in connection with that question: How should one experience the game?


1. Through own blood and sweat! Those who don't want to think should suffer.

2. Game shouldn't spoon feed the players, but there should be a substantial information suppository available. Playing with two windows open.

3. Some accurate descriptions and annotations are enough. All connections and nuances should be found by player. 

4. Internal guides and tutorials for the win. So I don't end up playing through Dark Sould without using Estus Flasks.

5. Every item in the game should have an entry in the in-game encyclopaedia. We cannot read author's mind.

6. All the game rules should be established in the beginning or before the game starts. I want to play, not guess.

 Итак, наступила середина первого месяца в году. Часть команды закрывает хвосты по учебе, часть трудится. Пока сюжет и диалоги, находящиеся под моим управлением, сильно просели, но я рассчитываю вернуться в основной темп уже через неделю. В это время художественный фронт работы продолжает радовать, а желающие помочь с кодом понемногу появляются. Моя же сессионная прокрастинация дошла до того, что я только в четверг заглянул в календарь.

В основном множество сил брошено на оптимизацию анимации: пытаемся найти баланс качества и производительности. Также решаем, где усложнения уместны, а где стоит сделать всё проще. Иными словами - обживаем свой новый дом. В игре он появится точно не следующим, как бы мне этого ни хотелось. Из-за этого возвращаться в старые унылые декорации очень не хочется, но придется себя пересилить и выпустить уже давно обещаемый акт.

Были жалобы на то, что интро слишком затянуто, хочется что-то понажимать, поизучать, хочется больше взаимодействий. Мы попробуем перенести часть взаимодействий из четвертого акта в третий акт, хотя и есть желание уже выпустить его, как он есть, дабы вплотную подойти к остаточному переходу на собственные материалы. Из-за этого приходится разрываться между желанием сделать уже конечный вариант и необходимостью чем-то временно заполнить пустоту.

Ежели кратко, то сейчас более совещательный этап, нежели трудовой. Хотя Скерг в очередной раз удивил, из-за чего, возможно, придется на горячую сопровождать процесс новыми ТЗ и пытаться направить столь продуктивное и неожиданное направление, как… как нибудь потом.

Я знаю, что многие ждут от нас конкретных цифр. Но проблема в том, что они нередко меняются и преображаются. Ранее игра была гораздо проще. Второй акт не планировался с кликами вообще, он должен был быть таким же линейным интро, как и первый акт, а сейчас мы уже параллельно думаем, как часть контента и туда перевести, дабы игрок мог играть, даже еще не погрузившись толком в сюжет. Из-за этого конкретно докладывать трудно. Мнения по поводу метода подачи введений сильно распылились. Приготовлю к следующему разу один большой анонс одной интересной системы, которая будет в игре. А потом уже посмотрим. Скорее всего буду больше заниматься разработкой, нежели анонсами. Успеть везде очень трудно.

Ну и голосование. Все уже давно понимают, что это толком и не голосования. Скорее просто сбор статистики и возможность для наших форумчан понять, кто их окружает и каков общий настрой. Так что давайте в очередной раз попробуем немного отвлечься и обсудить: многие уже с улыбкой уточняют, как скоро мы выложим прохождение. Тут я обычно погружаюсь в воспоминания об играх тех или иных. И отсюда рождается вопрос: Как должно происходить изучение игры? 

 

Всё только на практике. Кто не хочет думать, пусть страдает.

Игра не должна что-то разжевывать, но должна быть адекватная база знаний. Играем в два окна.

Достаточно адекватных описаний и аннотаций. Связки и нюансы надо искать самим

Внутренние гайды и туториалы должны быть. Обидно пол игры пройти, не умея хилиться.

Не должно быть такой вещи, которой нет во внутренней библиотеке. Мы не в голове автора.

Все правила игры должны быть рассказаны либо в начале, либо до. Это игра а не угадайка.