Home Artists Posts Import Register

Content

Good morning, everyone ! Time for your regular dose of news, team is recovering after the New Years, and slowly picks up the pace.


Fourth act is nearly finished, third is getting its final touches and soon will be ready for final runs. What's left is to apply the actual changes to the fifth act, as it is ready already - followed by moving to new resolution and new art style.


You already saw the new headmaster's office, now we are working on animations, and ways to show the actions. You can say, we are looking for a compromise between quality and the ability of the game engine. As soon as we find one, we will start introducing new art into the game. 


As for this week's topic, as you could see the news this week are shorter than usual. Apparently, our tendency to reveal our plans (showing the future directions of the game) started to get negative reactions (as some people take it, we only plan and plan, instead of actually working on the game). So this week's question: do you want to hear about our plans and the details surrounding planned schemes and ideas?


1. Want to hear all of it. I want to know about every decision and know about every turn in development.

2. Only the main parts. No need for every detail, but with the strong sense of direction.

3. Partially. If plans are about something major, you should talk about them in the news.

4. Only want to hear about what is already done. As soon as you finish something, I want to hear about it, no need for creating unrealistic expectations.

5. Stop it. I want to see it all in the game. What is the point in playing, if you already told us everything.

6. It is better for you to focus such efforts on the actual process of development and finish something already.

 С вами снова Тоби, начались рабочие будни, так что команда понемногу втягивается обратно в процесс.

Четвертый акт близок к завершению, третий получает последние косметические правки и готовится к финальным проходам. Останется только ввести актуальные изменения в пятый акт, который уже готов - и далее фоновый переход на новое разрешение и новое отображение.

Новый кабинет был продемонстрирован, сейчас мы работаем над выбором анимации и принципом отображения происходящего. Так сказать, ищем компромисс между качеством и возможностями движка. Как только закончим - будем заселять игру новыми картинками.

Я пока занимаюсь экзаменами и курсовыми, так что особо вперед не забегаю. Основное направление - как можно быстрее доделать третий акт.

Как видите, новости в этот раз получились короче. Так получилось, что тенденция оглашения планов начала работать не на благо (как показываемые направления), а во вред (как знак того, что мы только в облаках и витаем, вместо того, чтобы делать игру). В связи с этим и голосование: нужно ли оглашать подобные разборы и подробности грядущих схем и идей? 


 

1.Полностью. Мы должны знать каждое решение и видеть каждое направление разработки.

2.В основных чертах. Без подробностей, но с ясным пониманием того, что будет.

3.Частично. Если есть какие-то серьезные планы, их можно оглашать.

4.По факту. Как только реализовали - можно похвастаться. Без мыльных пузырей.

5.Лучше избегать. Увидим в игре. Какой смысл играть в игру, если всё уже итак рассказали?

6.Лучше детальнее вести разбор самого процесса разработки и сделать уже хоть что-то.