Home Artists Posts Import Register

Content

Well... the winter, undoubtedly, is coming. While new obstacles keep appearing, we continue to overcome them and with the new found enthusiasm we proceed with the development. We become painfully aware, just how ambitious some of our ideas are  and what will it take to complete them.


Though initially these news updates supposed to have the outline of the previous week polls. We will present our results some time later. Now our previous poll focused  on how games balance out traditional gameplay and erotica. Illusion, bonus-scenes and RPG style extensions options appeared to be very niche options. The most popular option was for the game to create an erotic world that player could immerse himself into. Now the options where the gameplay is built around erotica and a standard game with the advanced social interaction came second and third, respectively. But the difference in votes is too minute to draw the conclusion which one is more popular. So we can say for sure that majority of our players prefer to have a complete world with erotica in it, rather than having all the porn stashed somewhere in the corner/gallery.


The microeconomics of the game took a long time to develop, it seem simple: just create a way to earn money and ways to spend it. However, not all girls will have the same parameters. Meaning not all of them will get "mad" at you, some will have unique parameters replacing the traditional system from the original. Even though it doesn't seem complicated, it means that we have to completely rework some of the gameplay aspects. Previously the variety in players actions resulted in forced inactivity of the player for few days or required him to spend money on gifts to sped up the process. As we plan to expand the variety of possible actions, player just risks not to start the event all together without creating the certain conditions first. So running into the dead ends is a possibility. Now the "regression" in such case is a special brand of torture, which this game wasn't built to accommodate.


For the moment, we are planing on creating three independent sources of income and a few, that would depend on how player develops his relationships with the girls. Testers had a chance to see one of them. We dropped hints for the second in the context of Minerva. Third - another spicy option. But it is still too early in the development to reveal it. The question remains, what will the player spend the money earned on. Well, for the moment, we will only say that you will need to buy right things at right time in order to progress the story. 


Now our whole development process is built on the principle to do the things that we have resources for. Initially when most of the art we used wasn't original we adapted the new one to look more like the old one. As the amount of the original artworks grew, with each addition we could move further away from the old style. Now we are at the point where all the art within the game can be ours, still all the new pictures have the same old 800x600 resolution. We have discussed the transition many times, but as the change in resolution happens, the change in the proportions also does. Finally we have arrived at a plan for the transition into the new resolution. But we still in the process of choosing which one to go with. And so for this week's poll we would like you to tell us what type of monitor our patrons have:


1. 16:9. The most common ratio for the monitors nowadays, including androids.

2. 16:10. First generation of wide screens, many laptops and apple screens.

3. 4:3. Main ratio for all the old time screens, starting with TVs and finishing with cameras.

4. 21:9. A niche ratio for the widest of screens, can be seen in movie theatres.

5. Something even more exotic. From squares to any rectangular form.

6. 4K, so it does not matter what aspect ratio the game will have either way it doesn't matter.


 Мороз крепчает, как и наша хватка за проект. Череда проблем и трудностей периодически выбивает нас из графика, но в результате мы возвращаемся с новыми силами и энтузиазмом. Сейчас становится понятно, что мы дали себе много воли и замахнулись на довольно дерзкие решения.

Честно говоря, я совсем забыл, что в каждой следующей новости хотел давать подытог предыдущему голосованию. Так что либо отдельно устрою брифинг, либо не буду утомлять полотнами текста. Прошлое голосование было посвящено видению связи эротики и игр. Варианты илюжна, бонус-сцен и расширение правила РПГ трёх “У” до четырех оказались крайне нишевыми. С отрывом от нишевых победил вариант, где игра погружает в эротический мир, когда тебе хочется спустить курок каждую секунду, но ты не хочешь останавливаться. Варианты с геймплеем вокруг эротики, как и вариант с обычной игрой с богатой социалкой заняли, соответственно, второе и третье место. Но разница в голосах такова, что буквально пара человек может их выровнять. Так что можно сказать, что нашей аудитории хочется погружения в эротический мир, а не сценок с порнухой где-то там, в закутке/галерее.

Микроэкономика игры заняла много времени, хотя казалось бы: дай источник заработка и дай цель для трат. Но не все девушки будут обладать таким параметром, как “обида”. Часто он будет заменен другими параметрами. Казалось бы - рокировка. Но это означает, что геймплей будет немного перестроен. Ранее вариативность действий карала игрока необходимостью пропускать дни или тратить деньги на подарки, дабы сгладить раздор. Сейчас вариативности планируется много и игрок рискует просто не запустить эвент, если не создаст правильные условия. Так что достаточно риска топтаться на месте. Риск “регрессии” в данном случае будет уже не совсем тем видом извращения, для которого делалась игра.

Пока планируется три независимых источника заработка и парочка, зависящих от того, как игрок будет вести развитие отношений с девушками. Тестеры могли увидеть один из них. На второй я намекал, когда говорил про Минерву. А третий - другой пикантный способ. Но он только в набросках, представлять его рано. На что эти деньги тратить - вопрос другой. Скажу лишь, что будет необходимо покупать правильные вещи и вовремя для того, чтобы прогресс сдвигался вообще.

Уже пора взять за аксиому, что мы двигались исходя из принципа “по средствам”. Когда практически весь арт был заимствованным, мы адаптировали новый под старый. Затем степень замен росла, а каждое предыдущее действие задавало тон следующему. Сейчас мы пришли к тому, что уже весь арт должен стать нашим, а каждая новая картинка тащит за собой бремя унылого разрешения 800 на 600. Много раз мы обсуждали волевое решение перейти на новое, но самое неприятное это то, что за разрешением идет и соотношение. Наконец мы вынесли на обсуждение конкретный план перехода в новые разрешения. Но какие именно - до сих пор обсуждаем. Так что почему бы не сделать небольшой опрос по мониторам наших уважаемых корабельных крабов? Давайте посмотрим, у кого какой монитор: 

Comments

Anonymous

I'm running with a 16:9 which 100% is the most popular around. Also when do you think a new demo build will be out for us too test? And keep up the good work !

MAR

I have both 16:10 and 4k

Anonymous

16:9 on four different devices

Anonymous

16:9 hoping to upgrade to 4K soon though