Home Artists Posts Import Register

Content

From Tobie:




















Hello Everyone!

The development continues at a steady pace. But now I would like to talk about how we ended up here. It all began with a simple wish to rewrite some of the text and add some events. We planned that it will take us six months. In the end of the summer, we have decided to change the main protagonist. With the change of the protagonist, we also had to find new motives for his actions. At first, we tried to use characters from the existing universes, including characters from the HP universe, then we came to the decision to use a new character created by us. So by the middle of autumn, we started the process of creating the new universe and new plotline. By the end of autumn we concluded, those old ways did not work for us and created new branches of the story adapted to the new requirements. At New Years, we were desperately creating the new art. Following that we had to answer the question: “How should we pose this game?” By the end of the winter, we put together the concept and the plot of the game. That was followed by the coding and further additions to the art. Higher requirements that we have set meant that we had to slow down the development and look for acceptable ways to release the game for the first time. 

If at first we were planning no more than a deep modernization of the game, that would have taken us around six months, after a while we concluded that we are creating our own game. We just could not admit to ourselves yet. Now we realize that this is our own project, that has little if anything in common with other projects. Yes, it has been nearly a year. Summer is here. Soon it will be a full year since we have released out the last patch for the Witch Trainer. We want to thank all those who have been with us and believed in us for all this time. Soon we will release our new game. Some will be disappointed, after learning that this game will have limited connection to the WT. Others will see the game that is full of potential and depth. It is impossible to satisfy everyone. But our goal is to create a good game, and not to maintain the old public. We hope that objectivity will win over skepticisms and pessimism.

Right now we working on the adaptation of the images for the game engine. Putting dialogues and emotions together, editing visual effects and texts. In a few weeks, the game should reach the point of a press-release version. That means, that the only thing left after we reach that point is to edit and put finishing touches on it until we feel that it is good enough to be released. We ask you to be patient for the final push. Soon we will be very active on our Patreon page and will be busy with other organizational moments. 

Oh, yes! The new starting screen is coming to the test soon. It will also bring some spoilers to the future of the game. 

Однако здравствуйте.

Разработка продолжается. И я хотел бы немного поговорить о сроках и планах.

Мы начинали с простого желания переписать текст и добавить эвенты. План был на пол года. В конце лета было принято решение заменить главного героя. Вместе с героем под вопрос встали мотивы. Сначала мы пытались подставлять разных героев из существующих вселенных, включая персонажей самого ГП, потом мы пришли к концепции кастомного героя. В середине осени начали с нуля переписывать сюжет и вселенную. К концу осени пришли к соглашению, что старые способы и методы нам не совсем подходят и создали собственные ветки прохождения с адаптированными под новые требования эвентами. В новый год уже отчаянно рисовали новые арты. Далее встал вопрос об общем позиционировании игры. К концу зимы мы полностью собрали суть и сюжет игры воедино. Начался кодинг и рисование. Повышенные требования вынудили нас сбавить темпы и искать более приемлемые варианты хотя бы на первый релиз.

Если изначально речь была не более, чем о глубокой модернизации игры, которая бы и потребовала пол года, не более, то со временем мы пришли к тому, что создаем собственную игру. Просто не могли себе долго в этом признаться. Сейчас мы уже осознаем, что делаем собственный проект, мало пересекающийся с тем, что было. Да, прошел почти год. Началось лето. Скоро будет ровно год, как мы выпустили последний патч для тренера ведьм. Хотим лишь поблагодарить тех, кто было всё это время с нами и верил в нас. До выхода абсолютно новой игры осталось не долго. Кто-то будет расстроен, узнав, что от тренера ведьм остались лишь некоторые параллели. Кто-то же напротив, увидит игру, полную потенциала и глубины. Всем угодить не получится. Но цель - сделать хорошую игру, а не удержать всю старую публику. Мы надеемся, что объективность в вас победит привередливость и пессимизм.

Сейчас мы уже занимаемся адаптацией изображений в движке. Совмещаем диалоги и эмоции, шлифуем визуальные эффекты и исправляем неровности в тексте. Еще пару недель - и игра должна достигнуть пресс-релизной версии. Это означает, что останется только шлифовать её, пока не будет стыдно выпустить. Наберитесь терпения на финальный рывок. Скоро мы активно займемся страницей на патреоне и прочими организационными моментами.

Ах, да! Новый стартовый экран уже подбирается к тесту. Ну и несет некоторые спойлеры к будущему игры 

Comments

MAR

The real question is, will we still get to seduce miss granger?