Home Artists Posts Import Register

Content


























Hello Everyone!

Translation of the Russian text into English is up to speed; therefore, the translation of the game into English should not delay the release. As usual, there was a further development of the game code and more artwork has been added. We have decided on the final structure of the game for the release. Sadly or maybe, fortunately, that structure will be quite far away from our ideal version of the game. We are leaning toward making the first version more compact. There will be little to no loss in game content, though. And once more, we are very grateful to all those who supports us and hopes for the miracle. 

Tobi (lore/story guy) finally got his hands on some good software, which should simplify the final development of the game. Though since his exam diet is coming up, time spent on the development by him will be reduced, at least until the middle of June. Therefore, he plans to flood us with content during the course of the next few weeks, reducing our need for him during final stages. The release can be delayed, not because we are evil, but because nothing good can come out of rushing the release. Due to the size of the project we undertook, we simply do not have enough people. Overall, we are in the middle of the program development, nothing special. 

There will be no streams in near future. There is absolutely no time for them at the moment. Soon we will be stuck with the worst bit of the game development routine – integrating dialogues and emotions into the game code. The text for the prologue is nearly finished in both Russian and English. Then we have the game itself. However, we have been over it a hundred times, so all the work that needs to be done is spread out between the responsible parties. So now, it is time to fill it with dialogues, which is quite a simple process. While we cannot promise the complete freedom of choice in the first release, and we will not show all the cards, we will try to show as much content as we can, without spoiling our future plans. 

Finally, at the end of this month, we are planning to start an open discussion about the interface of the game. As we could not agree on it within our group. Therefore, we hope that through the discussion on the forum we will find the solution that will satisfy us and our supporters. Those who are interested can think of their vision for the interface, so that when the debate starts they can present their option and arguments for it. The main point of the debate will be the background of the text. Heat up your popcorn. 

Well, that is it for the news. Tobi has run off to continue on his writing, or maybe he just went off to get sleep. Anyway, good luck and good night. 

Всем драсьте (:

Перевод плавно следует за пером, так что английская версия не должна нас откинуть сильно. Код плавно прописывается, а арты шлифуются. Структура игры на этот релиз ясна. К сожалению (или к счастью) от конечного видения идеала она будет далека. Всё больше мы склоняемся к тому, чтобы сделать первую версию компактнее, но всё-таки сделать. Потери по контенту не сильно велики, но от первоначальных планов мы в первом релизе воздержимся сильно. Хотим еще раз поблагодарить всех, кто поддерживает нас и ожидает чуда (:

Я обзавелся хорошим софтом, который должен значительно упростить финальную разработку игры. Но не всё так радужно: скоро приближается сессия и я начну откровенно пропадать до середины июня. Постараюсь выкинуть в разработку как можно больше материала, чтобы моё участие уменьшилось. Релиз затягивается по причине того, что ничего хорошее наскоро не делается. Рук откровенно не хватает по причине большого объема, который мы на себя взяли. Короче - идет самый обычный процесс разработки (:

Стримов не будет точно. Сейчас нет времени совершенно. Скоро начнется самая страшная рутина - вбивание диалогов и эмоций в код. Вступление успешно дописано и практически переведено. Далее уже сама игра. Но там уже всё сто раз описано и распределено. Так что остается только заполнить диалогами, который вполне очевидны и понятны. Свобода в первом релизе не обещается прямо очень сильной, не всё будет правильно мотивировано, но мы постараемся отразить максимальное состояние контента (:

Ну и ближе к концу месяца мы начнем глобальные дебаты по поводу интерфейса игры. К соглашению мы прийти не смогли. Так что будем подключать всю форумную артиллерию. Кому интересно, могут уже сами начать подыскивать какие-либо варианты, чтобы успеть к началу дебатов с материалом и мнением и успеть его изложить так, чтобы все услышали. Основной темой специальной олимпиады будет рамка для текста. Запасайтесь аккредитациями и поп-корном (:

На этом, пожалуй, мой новостной лимит исчерпан. Побегу дальше писать текст. А, нет, спать пора (:

Comments

No comments found for this post.