Home Artists Posts Import Register

Content


Well, we are finally here our “Jealous Rodjella” has finally entered the welcoming docks of the port. This time we cannot say that we have a finished game, however in the passed time we have managed to get closer the ideal we seek.

So, what do we currently have in our game: fully finished prologue and almost finished 1st act. While it may not seem as much, we try to put in a lot of detail into our work, and until we are satisfied with them we cannot consider the existing acts truly finished.

Now, for our plans for the future: on the 1st of June we open a new season.We will start addition of the new content and will continue to support our new build. At first, it will only be available to our patrons. After all the testing will be done, we will make another public release, some time at the end of summer. Public release will mark the end of the summer season and we will start preparations for the autumn one.

As for where you can download our game: you will find a link at the end of this news update.You will also see the decryption key there. You are welcome to download, play and enjoy. And don’t forget to share your opinions and reviews in the dedicated channel on our Discord. You may find this game at other sources, but the following link is the most comfortable one for our patrons and those who follow the development of our game.

Changelog:

  1. First, we have changed the game’s chronology. From this point own first act is “prologue”, and second and third are united into the “first act” and will be separated in chapters. With that we will also shift from numerous acts system and stay with traditional three act one.
  2. Added sensible mark points to indicate acts and chapters, making the overall process more definitive.
  3. Don’t rush through the prologue. We have added a special surprise to it, previously we have called it “overtime”. Or, if we were to put it simply we give our protagonist an opportunity to seize a chance of a lifetime or rather a chance of his memory revival. With that you will see how we plan to make such scenes in our game, we are waiting for your reviews. 
  4. From this point on, Minerva got a facelift, and it may be worth your time to take certain chances you weren’t comfortable taking before. Check up on her in the showers.
  5. For those of you who were interested in Helena Ravenclaw, try exploring the prefects’ meeting branch with her.
  6. We have added a number of miniatures to different locations. While it is a part of overall development, at least one of them will introduce a very famous character. Who know what we will see of that character in the future... 
  7. Also, some work has been done on all the miniatures, as so they don’t flicker as much.
  8. We have also worked on the interface. Some windows were changed in order to improve their functionality.
  9. We continue to add to our music and sounds. A significant amount of progress has been achieved, but there are still things to do.
  10. Further editing of both: Russian and English versions of the text. From the testers’ reviews both have improved.
  11. We continue our work on adding emotions to our characters. For the moment we have finished with the major parts of the fourth chapter.
  12. We have managed to solve the issue of the right-click on the owl. From this point on (and until the next patch) you will be able to get money with simple left-click. In the future we will return the tutorial system to the game, which we had to remove for now, as we didn’t have enough time to implement it properly. And then we will return to the usage of the right-click to the interactions with our game. And right-click will be used to open many letters, by clicking on the owl.
  13. Other smaller fixes, which are too numerous to list here.

Well, docking is over, it is time to sail again!

MEGA: 

Win/Linux

Mac 


Ну что же, вот наша “Ревнивая Роджелла” и добралась до берегов порта, в котором была лишь единожды. В этот раз мы хоть и не можем похвастаться готовой игрой, но за это время мы максимально приблизились к тому, как мы её видим.

Что именно есть на данный момент в игре: реализован пролог и практически завершён первый акт. Не особо много, но мы стараемся уделять больше внимания мелочам, которые так любят пожирать время и силы.

Что планируется дальше: 1 июня открывается новый сезон. Мы начнём добавлять контент в рамках этого сезона и будем поддерживать обновлениями новый билд. Изначально он будет доступен только для патронов.По окончании же всех тестов, в конце лета, мы выпустим его в общий доступ. На этом мы закроем летний сезон и начнём готовиться к осеннему.

Где можно скачать игру: в самом низу этой новости вы увидите ссылку на файлообменник. Там же будет и ключ. Качайте, распаковывайте, играйте. И не забывайте оставлять отзывы в соответствующем разделе нашего официального канала Discord. Возможны другие источники, но этот - наиболее удобный для тех, кто следит за нашим патреоном, подписан на наши новости или участвует в нашем плавании.

Ченджлог для патронов:

  1. Самое главное: мы поменяли обозначение игровой хронологии. Отныне первый акт именуется “Пролог”, а второй и третий объединены в новый первый акт, разбитый на главы. Вместе с тем мы решили не плодить бесконечное количество актов, а перейти на классическую трёхактную структуру: завязка, кульминация, развязка. А уж необходимый объём повествования водрузить на главы и их необходимое количество.
  2. Мы добавили специальные обозначения завершения глав и актов, чтобы сделать процесс прохождения более определённым.
  3. Не торопитесь пропускать пролог. Мы добавили там кое-какой сюрприз. Ранее мы называли это системой “Овертайм”. Ну или просто возможность герою совершить то, чего бы он никогда не решился сделать, не знай он, что всё это воспоминания. Вместе с тем можно сказать, что мы наконец определились с тем, как мы хотим видеть “сцены” в нашей игре. Ждём отзывов от вас, чтобы знать, в каком направлении развивать это явление
  4. С тех пор, как Минерва похорошела, совсем не лишним стало добавить немного пикантности там, где она сама собой напрашивалась. Попробуйте заглянуть в спальни с ней теперь.
  5. Кого заинтересовала Елена Когтевран, советуем попробовать пройти консилиум через неё. Тогда вы сможете открыть с ней кое-что пикантное.
  6. Было добавлено ещё немного миниатюр на различные локации. Но это рядовое дело. Хотя одна представляет из себя появление всем известного персонажа. Кто знает, станет ли его “больше” в дальнейшем...
  7. Была проделана дополнительная работа, чтобы все миниатюры показывались корректнее и значительно лучше реагировали на смену положений. Больше они не будут “мерцать” на экране.
  8. Изменения коснулись и интерфейса. Мы поменяли системные окна и чуть улучшили эргономику.
  9. Продолжается работа с музыкой и звуками. Очередной массив этой работы был завершён, но работать ещё есть над чем.
  10. Была проведена редактура русской версии пролога и начала первого акта (нового). Последняя глава ещё на очереди.
  11. Продолжилась вставка эмоций. На данный момент они есть в наиболее важных местах четвёртой главы, где необходимо отыгрывать не только разговор и молчание.
  12. Была проведена редактура английской версии. И стало действительно лучше!
  13. Решено недоразумение с правым кликом на сову. Отныне (и до следующего же патча) деньги будут получаться простым левым кликом. В дальнейшем мы вернём в игру систему обучения, на которую из-за прочих причин времени почти не хватило. Ну и тогда правые клики заиграют почти во всех взаимодействиях. И правый клик на сову будет открывать меню входящих писем.
  14. Прочие мелкие фиксы, про которые за это время мы даже и забыли.


Ну что же, выгружаем с корабля добро. И обратно в плавание.

Ссылка на мегу:

 Win/Linux

Mac 

Comments

SmilingJack the Anarch

Thank you all for your hard work. I can't wait to give it a run through.

Witchlover

Well, i like it so far. Finally some erotic scenes in the game.

RazRazor

Great art and new mechanics in the new build. Especially the McGonagall Scene. I liked it. Well done!

Anonymous

Can't wait for the game to be fully released

Shanaurov Alexey

так много деталей в обстановке, этого стоило подождать. спасибо за ваш труд

Witchlover

Okay finally played through. From start to end. Going through all the text this time, seems good so far. Some small typos for example like "WHat" instead of "What" or "Miss Greengrass>", i think the ">" is a leftover. I really wish we can "Take a Peek" through the curtain in maybe the next version. Will there be a option to skip unrelated stuff in the next "NON-PUBLIC" build? So that we can check out the new stuff asap (really don't want to play through all of it again and again).

Old One

I've gone through most of this release. A few impressions/observations: 1. The art is stunningly good. I am so impressed with it I can’t even begin to express my admiration. 2. I also noticed a semi-regular bunch of textual errors such as small words being misspelled. I’m sure these will keep getting caught as you move along. 3. An issue I ran into with the English version was that sometimes, too much text was said at once by a single character to fit in the box, causing the text to run on below it. I couldn’t figure out if there was any way to ‘scroll down’ to see the rest of the text: if I clicked anywhere the text just disappeared and the next piece started. This might need to be addressed by shortening these pieces of dialogue so they each fit. 4. One problem I had with playing the main character was that in many interactions there seemed to be no option not to be mean and crude to other characters. I don’t know if anyone else cares about this, but personally I find it very jarring to have to play in the role of a person who is regularly terrible to other people. I don’t know how much of the story depends on the main character being an awful person (hopefully not), but I know that I at least would appreciate some tweaking so that it was possible for the player to choose not to be so unpleasant. 5. It would also be nice to have an easy way of avoiding or quickly exiting “scenes” with characters the player has no interest in. While I think that the artwork for Mcgonagall is wonderful, the character holds no appeal to me, and it was annoying to be stuck in a scene with her which felt like a chore to get out of. If I was missing the easy way to do this, my mistake; but it would be nice to basically have a ‘panic button’ or something like that which would instantly get you out of a scene which the player doesn’t want to be in. 6. Given the title “Innocent Witches” it seemed odd and a bit disappointing to me that much of the game so far was taken up with Mcgonagall (older and not innocent), Nymphadora (not innocent from anything the characters in the game were saying), and the main character’s mother (a little disturbing and definitely not innocent). These aren’t the things I find interesting or why I’ve supported this project for so long. I’m in it more for the titular characters, who often seemed somewhat sidelined here. I know I’m only looking at part of the game, just letting you know what my first impressions are. 7. The interface works well: this was my first exposure to the game, and I was never stuck for more than a few minutes for what to do to move forward. Good job! I look forward to seeing how the project progresses.

Anonymous

The art is top-class. You might have something really special here.

Anonymous

great! finally something newa.

Anonymous

When exactly can i enjoy the h scene of the prefects,especially Luna?

Anonymous

Ok. I have finished the current version and I have to say I am very impressed. The quality of CGs is just amazing. The story is interesting and I am pleased how corruption of the characters is going to look like (very slow). Keep up the good work Sad Crab team. Good luck :)

Anonymous

Здравствуйте, когда завезут продолжение сюжета? Немогу пройти дальше по сюжету из версии 0.0.4s.Судя по ответам на комменты должна быть тренеровка старост, или я неправ?

Sad_Crab

Здравствуйте, в следующих обновлениях сконцентрируемся на этом, но не ждите быстрого развращения

Anonymous

Публичную версию ждать к концу месяца?

Sad_Crab

Это и есть публичная, просто все наши патроны получили её за день до официального релиза.

Anonymous

Am I a retard or something, but where's the "load save" button? All I can do is save. I cant load a save unless I go back to the main menu. Have I missed the "Load" button or is this on purpose?

Anonymous

Доброго дня. Нашел парочку багов. Во-первых, в новой интерактивной сцене с МакГонагалл при окончании внутрь или наружу (просто выход не пробовал) выскакивает ошибка. Во-вторых, если после того, как Дафна была вызвана впервые (с помощью фото), отменить диалог, сазу же вызвать Елену и вновь попросить вызвать Дафну, то изображение Елены зависнет: интерактивные зоны и диалоговые кнопки будут работать, но фоном будет Елена.

Anonymous

Также есть ряд вещей, которые я не понимаю. В чем концепт ГГ - ЗЭКа? Как отыгрыш внутри воспоминаний может повлиять на концовку в этой ситуации? Почему даже в самый поздний час, после отбоя, выходя из кабинета директор натыкается на группу учеников, и им ничего за это нет, хотя даже по тексту после отбоя могут бродить только старосты? Будет ли айтем для вызова Полумны? У нас сохраняется порох и орешки, можно позвать Елену и попросить вызвать Дафну, но вот снотворное чего-то заканчивается после первого удачного сеанса.

Anonymous

Доброго дня. Спасибо за проделаную работу, игра замечательная и равной ей нету (даже Акабур покуривает всторонке), а рисовка выше всяких похвал. Хотел узнать насколько далеко продвинется сюжет за лето, и з какой периодичностью будут выходить обновления, потому что бедный студент не решается оформить даже 1 долоровую подписку. Заранее спасибо за ответ. И спасибо за сцену с Минервой, если все сексуальные сцены будут такими, то вам двойное спасибо. Багов не нашел. Спасибо за внимание.

Anonymous

Привет, Крабы! Поздравляю с релизом 0.1А! Вам удалось и удалось на славу. Отсылка к Гамазу - неожиданно и смешно. Механика для секс-сцен понравилась, удобно и интересно. Эмоции очень освежают диалоги, хотя изначально я считал их не нужными. И даже тексты, кажется, стали ощутимо проще. Непонятны следующие моменты: 1. Можно ли поближе рассмотреть русалку? Если нет, то такая возможность была бы не лишней. Или я просто слишком рано её пожалел? 2. Красная/зелёная полоска в секс-сценах - это гнев или возбуждение? Совсем не понятно, по какой механике она работает, особенно когда тут такая пикантная ситуация. Спасибо вам за релиз!

Sad_Crab

Будет продвигаться у Дафны и Гермионы точно, с остальными потруднее. Постараемся обновлять раз в месяц.

Sad_Crab

1. В будущем будет такая возможность. 2. Скоро добавим объяснение ко всем механикам в игре

zergline

I'm stuck in "Really solve every girl's problems" and "Learn the details of the meetings" I try everywhere, still don't know how to go through and continue the game...

Sad_Crab

Not a bug, click on option in game main menu

Anonymous

can someone plz upload the walkthrough cuz i m stuck on " Attain Council's Approval" and Professor's Support.

Sad_Crab

<a href="https://docs.google.com/document/d/1nc733oxh_dlxQwF9tPBlyzlltR5cEEAhA07D0soKxlY/edit" rel="nofollow noopener" target="_blank">https://docs.google.com/document/d/1nc733oxh_dlxQwF9tPBlyzlltR5cEEAhA07D0soKxlY/edit</a>

Anonymous

Thank you

Anonymous

What is meant with "miniatures"? I've found the char at the roof and the mermaid, are these miniatures? Are there more?

Sad_Crab

This <a href="http://prntscr.com/jqd9k4" rel="nofollow noopener" target="_blank">http://prntscr.com/jqd9k4</a> and this <a href="http://prntscr.com/jqdadp" rel="nofollow noopener" target="_blank">http://prntscr.com/jqdadp</a> calls miniatures in our team, mermaid too

Anonymous

So this is a good update. The renders were nice, the sex scene was fun, (even if I didn't know what I was doing) but i really enjoyed it. This update does make me cautiously optimistic that it will become the game I've always wanted it to be, and I really hope this is a sign of things to come with regular H-scenes in your updates. I did make a promise to myself back in 0.02 that I wouldn't pledge until I saw some H-scenes with the young witches, but I do want to support you going in the right direction so I hope they come soon Keep up the good work ...(please)

Anonymous

I was wondering where does the game finish? I seem to be stuck at the stage when you fix your broom and have no money to do anything or can't go anywhere either.'

Anonymous

Guys, I love the way you're developping the game, the art is amazing, the writing is good (maybe a bit too heavy on the actual content of the prefects papers and rules involved, but it adds credibility), the animations are nice, and characters are varied. The only two negative points I see so far are 1) We don't have a choice but to play an asshole, 2) we don't have a clue what the stats are doing so far. I guess it'll be more useful later, but it's a shame to implement a farming activity without stuff linked to high farming levels (or at least saying so). Keep going guys, your game is going to be amazing!

xRed Games

Nice artwork, good game, can only say good luck and keep it up :)

Anonymous

Just wanted to say that this graphic novel is one if the most immersive and nice looking i've ever played. You have surpassed everyone's expectations. I remember playing witch trainer and now this.. its amazing. Thank you so much for the passion and detail you put in your games (like the easter egg in the prologue). If I had to point one thing it may be that sometimes you feel that you are not making any progress at all, maybe add some sidequest or I don't know. Good luck guys! Now I'm really considering supporting you

Anonymous

when im supposed to address the prefects i cant write snape. everytime i try it says "it wouldnt make sense to write again

Booty Connoisseur

Not sure where to post bug reports. But there's a serious problem with the mac version that doesn't let you save, or exit the game (You have to force quit it.) Haven't gotten too far yet, but the game looks pretty good so far.

Anonymous

is there any walkthrough for this game i'm stuck and don't now what to do

Anonymous

Куда писать о найденных описках и ошибках?

Sad_Crab

<a href="https://docs.google.com/document/d/1nc733oxh_dlxQwF9tPBlyzlltR5cEEAhA07D0soKxlY/edit" rel="nofollow noopener" target="_blank">https://docs.google.com/document/d/1nc733oxh_dlxQwF9tPBlyzlltR5cEEAhA07D0soKxlY/edit</a>

Anonymous

а почему игра не сохраняется,я не знаю как вернуть 5 часов своей жизни,помогите!!

Anonymous

ну я сохраняюсь в омуте,а потом выхожу из игры и сохранения пропадают и снова начинаю в азкабане

Anonymous

Игра не для дебилов,только умный пройдет.Это тебе не тупые игры которым почему то донатят в разы больше.

Anonymous

автор диалогов гений, я давно так не смеялся. Сюжет пока кажется незатейливым, но у игры огромный потенциал

Anonymous

The Bones section really highlights your ignorance on LGBT topics. The rest of the game is enjoyable, despite the unpleasant main character.

Anonymous

Отправил второе письмо по орфографии и пунктуации. Будет ли польза проекту от этих замечаний?

Anonymous

Where can i find the key to download it

Sad_Crab

<a href="https://mega.nz/" rel="nofollow noopener" target="_blank">https://mega.nz/</a>#!DAgi3KpZ!oHOIq2gTeACnIb3aTZh_HQnzbTdh5Im2SyEMpXMqXEQ

Anonymous

Третье письмо готово. Начало положено, благодарю Вас за такую игру!

Anonymous

Можно ли выделять уже выбранный вариант другим цветом?

Sad_Crab

Постараемся сделать в следующей версии

Sad_Crab

Вам спасибо за поддержку и за редактуру!

Anonymous

The above walkthrough have black marks so please snd proper walkthrough I'm stuck plz

Sad_Crab

Select the shaded areas with the mouse to see what is hidden under them

Anonymous

Excellent game 😘 nice story line, good design characters

Anonymous

When is the 0.1B update is coming????

Anonymous

На Android будет?

Anonymous

Please. Give me the link for v0.1B

Anonymous

When will Version 0.1b be available to those of us who don't want to pay $20 a month.

Anonymous

Your answer makes no sense to me. Are you saying it will never be released to the public or are you saying We should never have to wait again.

Anonymous

Can u give me the walkthrough of v.1B

Sad_Crab

<a href="https://docs.google.com/document/d/1nc733oxh_dlxQwF9tPBlyzlltR5cEEAhA07D0soKxlY/edit" rel="nofollow noopener" target="_blank">https://docs.google.com/document/d/1nc733oxh_dlxQwF9tPBlyzlltR5cEEAhA07D0soKxlY/edit</a>

Phillipe Farneti

Where is the English Version all I can get is Russian.

Sad_Crab

Its very old version, download the latest from https://my.teamsadcrab.com/