Release 0.1A (Patreon)
Content
Well, we are finally here our “Jealous Rodjella” has finally entered the welcoming docks of the port. This time we cannot say that we have a finished game, however in the passed time we have managed to get closer the ideal we seek.
So, what do we currently have in our game: fully finished prologue and almost finished 1st act. While it may not seem as much, we try to put in a lot of detail into our work, and until we are satisfied with them we cannot consider the existing acts truly finished.
Now, for our plans for the future: on the 1st of June we open a new season.We will start addition of the new content and will continue to support our new build. At first, it will only be available to our patrons. After all the testing will be done, we will make another public release, some time at the end of summer. Public release will mark the end of the summer season and we will start preparations for the autumn one.
As for where you can download our game: you will find a link at the end of this news update.You will also see the decryption key there. You are welcome to download, play and enjoy. And don’t forget to share your opinions and reviews in the dedicated channel on our Discord. You may find this game at other sources, but the following link is the most comfortable one for our patrons and those who follow the development of our game.
Changelog:
- First, we have changed the game’s chronology. From this point own first act is “prologue”, and second and third are united into the “first act” and will be separated in chapters. With that we will also shift from numerous acts system and stay with traditional three act one.
- Added sensible mark points to indicate acts and chapters, making the overall process more definitive.
- Don’t rush through the prologue. We have added a special surprise to it, previously we have called it “overtime”. Or, if we were to put it simply we give our protagonist an opportunity to seize a chance of a lifetime or rather a chance of his memory revival. With that you will see how we plan to make such scenes in our game, we are waiting for your reviews.
- From this point on, Minerva got a facelift, and it may be worth your time to take certain chances you weren’t comfortable taking before. Check up on her in the showers.
- For those of you who were interested in Helena Ravenclaw, try exploring the prefects’ meeting branch with her.
- We have added a number of miniatures to different locations. While it is a part of overall development, at least one of them will introduce a very famous character. Who know what we will see of that character in the future...
- Also, some work has been done on all the miniatures, as so they don’t flicker as much.
- We have also worked on the interface. Some windows were changed in order to improve their functionality.
- We continue to add to our music and sounds. A significant amount of progress has been achieved, but there are still things to do.
- Further editing of both: Russian and English versions of the text. From the testers’ reviews both have improved.
- We continue our work on adding emotions to our characters. For the moment we have finished with the major parts of the fourth chapter.
- We have managed to solve the issue of the right-click on the owl. From this point on (and until the next patch) you will be able to get money with simple left-click. In the future we will return the tutorial system to the game, which we had to remove for now, as we didn’t have enough time to implement it properly. And then we will return to the usage of the right-click to the interactions with our game. And right-click will be used to open many letters, by clicking on the owl.
- Other smaller fixes, which are too numerous to list here.
Well, docking is over, it is time to sail again!
MEGA:
Ну что же, вот наша “Ревнивая Роджелла” и добралась до берегов порта, в котором была лишь единожды. В этот раз мы хоть и не можем похвастаться готовой игрой, но за это время мы максимально приблизились к тому, как мы её видим.
Что именно есть на данный момент в игре: реализован пролог и практически завершён первый акт. Не особо много, но мы стараемся уделять больше внимания мелочам, которые так любят пожирать время и силы.
Что планируется дальше: 1 июня открывается новый сезон. Мы начнём добавлять контент в рамках этого сезона и будем поддерживать обновлениями новый билд. Изначально он будет доступен только для патронов.По окончании же всех тестов, в конце лета, мы выпустим его в общий доступ. На этом мы закроем летний сезон и начнём готовиться к осеннему.
Где можно скачать игру: в самом низу этой новости вы увидите ссылку на файлообменник. Там же будет и ключ. Качайте, распаковывайте, играйте. И не забывайте оставлять отзывы в соответствующем разделе нашего официального канала Discord. Возможны другие источники, но этот - наиболее удобный для тех, кто следит за нашим патреоном, подписан на наши новости или участвует в нашем плавании.
Ченджлог для патронов:
- Самое главное: мы поменяли обозначение игровой хронологии. Отныне первый акт именуется “Пролог”, а второй и третий объединены в новый первый акт, разбитый на главы. Вместе с тем мы решили не плодить бесконечное количество актов, а перейти на классическую трёхактную структуру: завязка, кульминация, развязка. А уж необходимый объём повествования водрузить на главы и их необходимое количество.
- Мы добавили специальные обозначения завершения глав и актов, чтобы сделать процесс прохождения более определённым.
- Не торопитесь пропускать пролог. Мы добавили там кое-какой сюрприз. Ранее мы называли это системой “Овертайм”. Ну или просто возможность герою совершить то, чего бы он никогда не решился сделать, не знай он, что всё это воспоминания. Вместе с тем можно сказать, что мы наконец определились с тем, как мы хотим видеть “сцены” в нашей игре. Ждём отзывов от вас, чтобы знать, в каком направлении развивать это явление
- С тех пор, как Минерва похорошела, совсем не лишним стало добавить немного пикантности там, где она сама собой напрашивалась. Попробуйте заглянуть в спальни с ней теперь.
- Кого заинтересовала Елена Когтевран, советуем попробовать пройти консилиум через неё. Тогда вы сможете открыть с ней кое-что пикантное.
- Было добавлено ещё немного миниатюр на различные локации. Но это рядовое дело. Хотя одна представляет из себя появление всем известного персонажа. Кто знает, станет ли его “больше” в дальнейшем...
- Была проделана дополнительная работа, чтобы все миниатюры показывались корректнее и значительно лучше реагировали на смену положений. Больше они не будут “мерцать” на экране.
- Изменения коснулись и интерфейса. Мы поменяли системные окна и чуть улучшили эргономику.
- Продолжается работа с музыкой и звуками. Очередной массив этой работы был завершён, но работать ещё есть над чем.
- Была проведена редактура русской версии пролога и начала первого акта (нового). Последняя глава ещё на очереди.
- Продолжилась вставка эмоций. На данный момент они есть в наиболее важных местах четвёртой главы, где необходимо отыгрывать не только разговор и молчание.
- Была проведена редактура английской версии. И стало действительно лучше!
- Решено недоразумение с правым кликом на сову. Отныне (и до следующего же патча) деньги будут получаться простым левым кликом. В дальнейшем мы вернём в игру систему обучения, на которую из-за прочих причин времени почти не хватило. Ну и тогда правые клики заиграют почти во всех взаимодействиях. И правый клик на сову будет открывать меню входящих писем.
- Прочие мелкие фиксы, про которые за это время мы даже и забыли.
Ну что же, выгружаем с корабля добро. И обратно в плавание.
Ссылка на мегу: