Home Artists Posts Import Register

Content

Good morning everyone, it is time for another news update. We yet again had to delay our updates. Last month has been very packed in a sense of things we had to do, meaning that most of January we had to work on the parts of the game that were behind the rest of the content.

Now the problems with time management are the result of the sheer complexity of this project. Any small change to the code require multiple adjustments of the code in other parts of the game. Recently we have added new graphical layers to the game and had to readjust the existent layers into the groups on the screen. While it took us a long time to actually do that, it also caused many regularities that came up during testing. Either way, right now the screens in the game usually consist of dozens different elements. But we will soon be able to finish with this part.

Another headache for this release are the emotions. These come along slower than we have expected, partly due to the need to focus on other aspects of the game, partly due to the uncomfortable system of implementation. It is immensely hard to keep track of all the dialogue files, which results in some files being lost, which hinders the overall speed of development.

On the art front of the development, our artist is preparing you a surprise. And at the same time works on an additional function for the game, that will be implemented in the spring release. The February release will be code heavy, but won’t bring any new content, unless you count the appearance of emotions in the dialogues as new content.

Poll

As we come closer to our first public release, we quite often hear questions about the level of customization that will be available in our game. However, the meaning of that word can mean different things to our players. So, we would like to know how do you see customisation, do you like it and would you like to see it in our game?

 

Приветствуем всех на очередной отсечке нашего плавания. В этот раз мы немного задержались, да и вообще задерживаемся последнее время. Последний месяц оказался внешне загруженный для всей команды, плотная январская работа сказалась на хвостах по всем направлениям и темп работы пришлось выравнивать со знаком минус.

Мы всё время забываем, что делаем не простой проект. Любые изменения в коде вынуждают нас долго править все аспекты игры. Недавно мы расширили общий запас порядка слоёв в игре и перераспределили текущие слои по группам на экране. Мало того, что это потребовало довольно много времени, так ещё и множество неточностей начало всплывать в процессе тестирования. Цельная картинка на экране порой состоит не из одного десятка элементов на нём. Но мы уже скоро закончим.

Постепенно вставляются эмоции. Вставляются чуть медленнее, чем я рассчитывал, но тому виной тот же загруз, о котором говорилось ранее. Безусловно, система вставки эмоций будет переработана, ибо отлавливать файлы и диалоги уже далеко после того, как это всё было написано - неудобно и зачастую вызывает проблемы с пропуском целых файлов.

Художник готовит сюрприз к весеннему релизу. И оформляет ещё одну функцию игры, которая будет представлена весной. На февральский релиз будет ёмкая, но абсолютно невидимая работа с кодом. Контента ждать не придётся. Ну если только не считать контентом возможность пройтись по диалогам, чтобы увидеть их уже с учётом эмоций персонажей.

На этом я вынужден закончить, ещё множество дел ждёт меня. Оставайтесь на борту, вскоре нас ждёт очередной заход в порт.

ГОЛОСЛОВЕНИЯ.

Последнее время идёт работа над решением вопроса с кастомизацией. Но кастомизация - это слово для каждого означает разное. А что кастомизация лично для вас, как вы к ней относитесь и как бы восприняли в нашей игре?

1. Серьёзная внешняя кастомизация персонажей создаёт реиграбельность и уникальность прохождения. Отсутствие очень огорчит

2. Если можно будет поменять какие-то внешние аспекты, которые по умолчанию не нравятся - было бы здорово.

 3. Кастомизация может придать разнообразия. Покликал бы, если бы была возможность. Но не принципиально. 

4. Не особый любитель настраивать внешность, когда от неё ничего не зависит. Но если будет - может и покликаю. 

5. Вряд ли буду с ней играться. Хочется видеть конечного персонажа перед собой, а не собственную капусту. 

6. Кастомизация лишает персонажей связки “внешность - характер”. Приходится брать на себя последствия как выбора, так и отказа от выбора. Наличие огорчит.

Comments

Thief39

Love customisation. Though, I personally think that in this case the options should fit the characters in question. PS: is body modification still on the table? And will it have a part in the storie?

Witchlover

So this is another news update telling us there will no february release? Okay, this feels really like a rip-off now :/

Thief39

Any hints on how extensive it will be or what we can expect?

Sad_Crab

We know only about one girl, dont know when and who is next. Keep waiting

Anonymous

Hi Guys you really need to speed up your schedule of game release. I continued to support you guys since last year but your frequency of game update is really not good as frankly speaking...

percy Jackson

Look guys I understand that things get in the way of making the game. I get that but here is the thing. I don’t believe emotions are exactly needed. In my head I can hear there voices in the correct context based on the language given. If you truly want emotion, put it on the ones that might be confusing to understand. Also if something that you add ruins something else, then don’t add it and make sure the new stuff is ready for added features. To me this all sounds poorly planned and without understanding of this engine. This face customization may be fun to play with but if it opens another can of worms that make it difficult to incorporate into the game, don’t do it and release it in a later version.