News 10.12.2017 (Patreon)
Content
Good time of the day to all of our followers, it is time for our post-release news update. In the course of the past ten days, we have enjoyed an active discussion of our latest version. The main goal of this winter season remained the same: to finish and polish all the major game-mechanics we will be using in the future. To achieve the latter, we have released the 0.0.4A and started its closed testing.
Overall, the reviews have encouraged us to continue our work, and they also have highlighted some of the issues we have to adress. Saving system, graphics in certain parts and some other. Some time later we will make a comprehensive questionnaire for you to fill out to make sure we get your opinion on majority of aspects. Currently we are adding emotions to our characters. The following 0.0.4B version will have many holes filled and add latest mechanics, which we’ve turned off in previous release, as they had their problems.
As for the post-release fixes, all of the reported ones were fixed (with exception of those that were due to the engine itself). We continue to improve the optimisation of our game, however it is unlikely we will have big payoff before the New Years.
And once again, we would like to remind you that this and the following versions will be released in order to test out bugs and polish mechanics. And your reviews are carefully studied and will hold a major sway when we consider future development.
And now, it is time for our regular poll and this time it will be somewhat unusual but falls in line with our whole re-invention month. We have ran many polls, some were for fun, others to solve some internal disputes. Some may even seemed unnecessary, and now with the release of the test-version the time has come to find out your opinion on both, weekly news and polls.
- Always saw them as a beacon of hope for the upcoming version, no matter how long it was since previous release.
- A nice addition to the wait, representing how hard it is to develop a game.
- A good way to show that development is continuing and the team hasn’t given up.
- Just an unnecessary promise, that was easy to keep.
- A way to justify team’s failures and boost the significance of mediocre success.
- Another proof that it is much easier to talk about something, rather than actually doing it.
Приветствуем всех с нашим промежуточным пострелизным докладом. В течении этих десяти дней мы активно участвовали в обсуждении и отвечали на отзывы. По прежнему целью зимнего сезона ставим довести все механики до конца. И именно для этого мы и устроили закрытое тестирование.
В целом, отзывы вдохновляют нас продолжать. некоторые вопросы, правда, требуют решения. Обсуждается система сохранений, графических отображений и прочего. Чуть позже будет составлен широкий опросник, касательно многих аспектов. А сейчас к игре подключаются эмоции. Следующая версия 0.0.4B заполнит многие дыры и разблокирует механики, которые были закрыты ввиду определённых проблем.
Вылечены все баги (которые не являлись особенностью движка), о которых было рассказано в докладах. Продолжает совершенствоваться оптимизация, хотя не факт, что мы добьёмся серьезных сдвигов к новому году.
Хотим ещё раз напомнить, что эта, равно как и ближайшая, версии нацелены в первую очередь на обкатку механик. Все отзывы внимательно изучаются и используются для принятия того или иного решения.
А между тем проведём ещё одно голосование. В придачу новости. Как и ранее. Одно из тех, что мы начали когда-то год назад. Какие-то из них были чисто посмеяться. Какие-то решали наши внутренние конфликты. Кто-то считал их отмазками, а кто-то - знаком того, что мы не сдаёмся. И вот, когда мы таки смогли показать что получилось сейчас, хотелось бы узнать, чем для вас были все те новости и голосования, которые почти год были единственным, что отражало нашу работу? Чем для вас были эти еженедельные новости в столь длительном плавании?
- Предвкушение следующей версии, сколько бы ни прошло времени.
- Приятное дополнение к ожиданию, отражающее как это сложно - делать игру.
- Просто надёжное доказательство того, что игра делается и команда не собирается сдаваться.
- Просто долг, обещание, которое выполнять было проще, чем всё остальное.
- Желание выдать свои неудачи за трудности и показную глубину процесса.
- Очередным доказательством того, что трындеть (писать новости) - не мешки ворочить (делать игру).