Home Artists Posts Import Register
Join the new SimpleX Chat Group!

Content

 

Past week:

Tobi:

Worked on TAs for the visual components of the game, on top of that worked on editing. For the time being further text has been frozen, until it becomes more urgent. At the same, we continue its adaptation to the updated system. New concepts and prototypes are in discussion. Right now, we are at the stage where 80% of the effort give those important final 20% of the result.

Artist’s report:

These past two weeks, managed to update all 4 bedrooms to the new resolution. In the process, it became obvious that some of the art is dated, so we decided to slightly edit it. Also, after the recent testing a few things were spotted that had to be improved, so I have spent the rest of the time on them. Few edits to the Azkaban and the office. Finished few miniatures for these locations. Added a new version for the Hogwarts entrance and one miniature for it.

Andy:

Introduced the recent edits to the translation of the first act, made 40+ fixes in the first act, now logic and text and translation are finished, all that is left are the emotions and smaller text edits, testing continues.

Started to add dialogues in the second act, finished first chapter, left for vacation.

Dron:

Finished half of Susan and Luna dialogues in code for the second act. Started working on the second half. Also slowly working on a game design for my second character, who it is exactly, remains a secret. Finished new system responsible for receiving new items.

Plans for the coming week:

Artist:

Will continue to work on interactivity and gameplay for the Azkaban.

Andy:

All focus on the second act.

Tobi:

Working in all directions, finishing all the needed parts of the current stage.

Dron:

Finish my part of the second act. Depending on Tobi - will either work on my part of the third act or help Andy with code. 

Poll:

Last week poll showed that physical representation is preferable to the abstract directions and arrows. We are not planning on many locations, 12 zones with 3-4 locations in each. While it may seem like a lot, many of them will only serve as encounter-zones. But who knows how it will change in the future.

At this stage of development most of the  things have been decided, so this week’s poll will once again focus on more general game-industry questions. And so comes this week’s question: player often gets a choice of gender for their character in modern games. Is a female protagonist an advantage or not? Is a female protagonist an insta-buy or insta-dealbreaker? What is more important, a looks of the avatar or your association with the protagonist?

  1. Always avoid female protagonists. Avoid all types of games where you forced to play as a female. 
  2. Can play as a female character, but only if I really need / intrested / no alternative.
  3. Don’t mind playing as a female character, but if there is an option prefer to go for the male one.
  4. If the model for the character is present, always go with the female option. In other cases, depends on a game.
  5. Prefer to play as female character and try games outside my comfort zone if they have female protagonist.
  6. Only play as female characters, and go for every piece of ass in 1000 kilometer radius.



 

Прошлые 2 недели:

Тоби: 

Разработка микро ТЗ на визуал, тестирование, составление и курирование правок. Текст пока так же заморожен, пока не назреет в нём острая необходимость. Но в то же время продолжается его адаптация. Обсуждаются новые концепции и составляются прототипы. Мы сейчас на том этапе, когда 80% усилий дают финальные 20% результата.

Небольшой отчет от художника:

За прошедшие недели были подогнаны под новое разрешение все спальни. В процессе мы поняли, что уровень графики в них довольно устарел и было решено их слегка переработать. Также, после теста последней рабочей версии игры, были выявлены некоторые недоработки. Внесены правки в Азкабан и кабинет. Сделано несколько новых миниатюр для этих локаций. Добавлена ночная версия локации Вход в Хогвартс и одна миниатюра персонажей для него.

Я:

На прошлой неделе выправил последние косячки кода 1 акта(40+), осталось редактура текста и вставка эмоций.

Начал вставлять диалоги 2 акта, закончена 1 глава, и я уехал.

А я иду, шагаю по Москве...

Дрон:

Сделал уже в коде половину текстов Полумны и Сьюзан для 2 акта. Начал добивать вторую половину. Также, понемногу пилю геймдиз для курируемого мною вторичного персонажа, какого - пока не скажу. Сделал новую систему отображения получения предметов.

Что будет делаться на этой неделе:

Художник:

На неделе нужно продолжить работать над расширением геймплея в Азкабане.

Я по мере возможностей, помогу по коду. 

Тоби: 

Завершение всего необходимого с его стороны для текущего этапа.

Дрон:

Добить свою часть 2 акта. В зависимости от Тоби - или перейду к переделке своих текстов 3 акта или буду кодить с Andy.

ГОЛОСОВАНИЕ

Приятно видеть, что перемещения по школе нравятся всем, особенно - через коридоры, двери и прочие объекты навигации, а не через кнопочки, да полосочки. локаций особо много не обещается - 12 зон, в каждой по 3-4 локации. Кажется, что много, но многие будут зонами-встречами. Хотя, кто его знает, что будет потом...

Сейчас многое уже заверено, многое определено и нет особого смысла спорить “кого поддержат больше”. А я бы хотел вернуться к опросам по игровой индустрии в целом. Вот например такой отвлечённый вопрос: довольно часто игроку предлагают выбрать себе героя. А влияет ли пол на выбор персонажа? Притягивает ли девушка в главной роли или наоборот, отталкивает? Бывает ли так, что целая игра покупается или бракуется по вине ЖГГ на обложке? Что побеждает: тяга к прекрасному аватару или отождествление себя с себе подобным? Коротенько так, уж очень спать хочется :3

  1. Избегаю ЖГГ. Иногда из-за этого отказываюсь от целых классов и игр. Я МУЖИК, БЛЕАДЬ!
  2. Поиграть за девушку могу, но только если совсем уж надо / интересно / безальтернативно.
  3. Играть за ЖГГ могу, но если есть выбор, предпочитаю мужской пол или персонажа.
  4. При наличии выбора модельки не думая выбираю девушку. В остальных случаях думаю.
  5. Отдаю приоритет ЖГГ и порой из-за них подстраиваюсь под игру.
  6. Рассматриваю исключительно ЖГГ и бегу за каждой задницей в желтых тренниках.

Comments

MAR

Prefer to play a female, or the least macho male, and go for every piece of female ass possible. Maybe it's just an American thing, but macho and moron are often closely linked in a lot of our games, movies, tv, comics, etc.

Anonymous

а к чему данный опрос? если у нас игра где гг совращает девушек, так какая на хрен девушка в качестве главного героя. ну это мое мнение!!!