Home Artists Posts Import Register

Content

Hi all. I have good news here. Thanks to my paid subscribers, I finally raised money for new PC components. Now I have a new motherboard, processor and cooler. Everything works just fine. Now rendering will take less time, and I can also do more complex scenes with more items and characters without spending an incredible amount of time on them.

By the way, I decided to throw you a couple of spoilers of what I'm working on now. The last picture is preparation for the final scene in "Sys Gyp". Fun fact - you can see white balls in the picture. These are volleyballs that I use instead of characters. Before I start rendering a particular frame, I remove all objects that do not fall into the frame and do not cast shadows on it. As you can see, in this scene there are a lot of characters talking to each other, so that they can maintain eye contact with each other when the characters are not in the frame, then instead of people, I leave balls that the characters look at, imitating the look at interlocutor.

In general, work on the update is in full swing. However, I'm still not entirely sure what the final result should be, so I want to experiment a bit with the scene. It may take me a little longer than usual.

***

Всем привет. У меня тут хорошие новости. Благодаря моим платным подписчикам я наконец то накопил на новые комплектующие на пк. Теперь у меня новая материнка, процессор и кулер. Все работает просто прекрасно. Теперь рендеринг будет занимать меньше времени, а также я смогу делать более сложные сцены с большим количеством предметом и персонажей, не тратя на них неимоверное количество времени.

Кстати, решил скинуть вам пару спойлеров того, над чем я сейчас работаю. Последняя картинка - подготовка к финальной сцене в "Sys Gyp". Забавный факт - на картинке вы можете увидеть белые шары. Это волейбольные мячи, которые я использую вместо персонажей. Перед тем как начать рендер конкретного кадра, я удаляю все предметы, которые не попадают в кадр и не отбрасывают на него тени. Как вы можете заметить, в этой сцене много персонажей, которые говорят друг с другом, так что чтобы они могли поддерживать зрительный контакт друг с другом когда персонажей нет в кадре, то я вместо людей оставляю шары, на которые и смотрят персонажи, имитируя взгляд на собеседника.

В общем, работа над обновой идет полным ходом. Однако я все еще не до конца определился, каким должен быть финальный результат, так что я хочу немного поэкспериментировать со сценой. Возможно, это займет у меня немного больше времени, чем обычно.

Files

Comments

No comments found for this post.