Home Artists Posts Import Register

Content

Stages of work

Files

Comments

Blitzdrachin

Joined your patreon to learn from you :D. Love your coloring and how the character contrasts so well from the background. Got a question tho, in the tage where the character is shaded in grayscale, which filters/layer modes do you use to apply the flat colors to them?

bonifasko

Thanks for your support! с: This is a common question and I think it is worth doing a detailed tutorial for this soon. In short, a layer with the color of the character is first laid down (without changing the mode). A layer with shadows lies on top. At first I work with this layer in normal mode, and after it comes time to blend, I put the top shadow layer in "overlay" mode.

bonifasko

You can also see the process of my work in speedpints here and on YouTube. It can also help in understanding

Anonymous

Another question to add on: When you handle alts, especially ones that are changing whole body-element positions, do you wait 'til the end of the entire core artwork is complete then go right into painting new alts with color, or do you build them up from sketch the same way as the main / or develop them in tandem with the rest of the drawing's process?

bonifasko

First, I make a basic basic version with all layers. There are different options for alternate versions. If it's a simple change, like adding emotion or clothing items, I just do it on top on an additional layer without a clipping mask. If these are more complex changes, such as changing the positions of body parts, then I duplicate the base version, connect all the layers on it, and then make all the changes manually with this layer

Anonymous

У меня вопрос про лайн арт. Когда ты делаешь ЧБ, лайн сохраняется слоем выше или ты объединяешь его с заливкой и на одном слое рисуешь объем? Много раз пересматривал спидпэинт, но так и не понял этого перехода, когда лайн есть, потом он вроде перекрывается, а вроде и остается. И еще про цвет. Я пробовал делать похожим образом как у тебя. Сначала делал ЧБ, потом цвет(лайн был сохранен отдельно для цвета). Но получалось грязно, потому что под лайном не всегда все прорисовано и получается грязно. Можешь подсказать как сделать чище, чтобы не выдрачивать пиксели и не исправлять неровности лишний раз. Надеюсь ты понял хыхы Спасибо за ответ!

bonifasko

Когда начинаю делать слой ЧБ обьема поверх слоя с заливкой, слой с лайном в этот момент остается сверху, под ЧБ. При этом в этот момент я перевожу лайн в режим Оверлей. Собственно лайн я не смешиваю с другими слоями. Но когда я начинаю делать детали и когда готов базовый цвет, я просто делаю рендер поверх слоя с лайном, и как правило в больших частях работы он перекрывается сам собой. Насчет цвета и прорисовки, по хорошему лучше сначала базовый цвет сделать, сверху базовый ЧБ (исключительно на полностью залитом слое, чтобы прозрачностей не было). Сверху лайн. А выше в любом случае идет проработка и рендер, и с этим расчетом я стараюсь не тратить лишнего времени чтобы слои ниже были идеально чистыми, тк поверх все равно будет рендер.