Home Artists Posts Import Register

Content

Heya!

Video 

Today we’ll share with you some information about the progress of the development of the current version, a sneak peak of the new location, and some other bits and pieces. Let’s go!

First of all, we’ve finished moving Susan’s scene to Live2D. It means that you won’t need to download a separate 1.7Gb file for animations, and they will be available for all the players with powerful enough devices, even on Android! The preloads will be gone too, so the scene will move from one stage to another without having to wait for the images to be loaded into the cache. We’ve included a short demonstration of the seamless transition between the stages during one of the lessons with Susan. Lovely, isn’t it?

Next, we’ve started to put the things needed for the new chapter into the game. That means that the events are being added, alongside with the text and some of the art. Speaking about art, here’s a few sketches of one of the new locations that we plan to add in this patch - The Forbidden Forest!


The final piece is chosen from several sketches based on the requirements of the events planned for this location. All of them were created by one of the helping artists (Anna) together with the corrections from Siserg.

You also might’ve already noticed that some of the music in the game has been replaced with the original tracks. We’re continuing this process and another batch of new music tracks has been recently finished and will be added to the upcoming version. Of course you will always be able to switch back to music that was in the game before via the preferences if you prefer that.

Speaking about the music, here’s a poll. Did you like the new tracks like the updated main menu theme, or do you prefer the tracks from previous versions? Or do you turn the sound/music off altogether when you play? Please, let us know down below. We’ll make sure to send the results of this poll to our composer so that he knows about your feedback.

  1. New music tracks are awesome! We need moooarr!
  2. The tracks are fine, as were the ones before.
  3. I prefer old music tracks over the new ones. Ooh, this is where the nostalgia kicks in…
  4. What? New music tracks? I play with sound muted, who even cares about that?

All in all, the development of the next version is going as planned, we’re now at the stage of putting everything together and adding art into the game as it gets drawn. The only major setback that we had was the time spent on fixing the bug with the scenes like Daphne’s getting stuck, which should be fixed now for some people, but not all. We’ll make sure to fix it for good at some point though because now we have a lot of useful debug information that will help find the solution.

That’s it for now folks, more is coming in the following weeks.

Thanks for reading and we’ll meet again soon. Stay safe!

---

Привет!

Видео 

Сегодня мы поделимся с вами информацией о ходе разработки текущей версии, покажем превью новой локации и расскажем о некоторых других деталях. Поехали!

Прежде всего, мы закончили перенос сцены Сьюзан в Live2D. Это значит, что вам не нужно будет загружать отдельный 1.7Гб файл для включения анимаций, и они будут доступны для всех игроков с достаточно мощными устройствами, даже на Android! Предзагрузки в сцене тоже исчезнут, так что она будет переходить с одного этапа на другой без задержек. Результат показан в коротком видеоролике в шапке этого поста, на котором демонстрируется плавный переход между этапами сцены во время одного из уроков со Сьюзан. Неплохо, не правда ли?

Далее, мы начали вставлять в игру основные элементы сюжета, необходимые для новой главы. Это означает, что сейчас добавляются эвенты вместе с текстом и некоторыми частью уже готового арта. Кстати, вот несколько набросков одной из новых локаций, которую мы планируем добавить в этой версии - Запретный Лес!


Финальная версия выбирается из нескольких эскизов, исходя из требований эвентов, запланированных для этой локации. Все эти наброски они были созданы одним из художников-помощников (Анна) под чутким наблюдением Сисерга.

Также вы, возможно, уже заметили, что часть музыки в игре не так давно была заменена новыми оригинальными треками. Мы продолжаем этот процесс, и несколько дней назад была закончена еще одна партия новых музыкальных треков, которые будут добавлены в грядущую версию. Конечно же, вы всегда сможете вернуться к той музыке, которая была в игре с самого начала, через специальный пункт в настройках игры.

Говоря о музыке, время для опроса. Если в целом, вам понравились новые треки? Например, обновленная тема главного меню. Или вы предпочитаете треки из предыдущих версий? Или же вы вообще полностью отключаете звук/музыку во время игры? Пожалуйста, дайте нам знать. Мы обязательно отправим результаты этого опроса нашему композитору, чтобы он знал о ваших отзывах.

  1. Новые музыкальные треки просто потрясающие! Нужно больше такой музыки!
  2. Новые треки вполне нормальные, такие же как и раньше.
  3. Я предпочитаю старые музыкальные треки, новые не понравились. Ох уж эта ностальгия...
  4. Что? Новая музыка? Я вообще-то играю без звука. Кого вообще волнует, какая музыка в игре?

В общем, разработка следующей версии пока идет по плану, сейчас мы находимся на стадии компоновки всего и добавления в игру артов по мере того, как они рисуются. Единственная значительная задержка, которая у нас была, это время, потраченное на исправление ошибки с бесконечными циклами в сценах, которые сейчас должны быть исправлены для некоторых людей, но все еще не для всех. Но однажды мы точно сможем исправить это, так как сейчас у нас есть много полезной информации об этой проблеме.

На этом пока все. Как обычно, новости продолжат выходить на протяжении следующих недель.

Спасибо за внимание! Скоро мы встретимся снова.

Пока!

Comments

Deonast

I must say I play without in game music (I'm in the process of converting my music collection) so I'm usually listening to my music 390GB of downloaded music and boxes and boxes of CDs still to go. So might be a few years before I play games with their actual music. I should probably do it I might be suprised as the right music can set the right mood.

Merp

Sometimes I play without music and sometimes with. I never play fully muted, though, because the sound effects are nice and useful.

Raxynus

Is there a way to not have the Live2d images? Not saying I don’t like them but my laptop is a potato currently I the process of turning to vodka. I haven’t had the chance to play with the new updates yet but I can only imagine how the game might chug on my laptop. Anyway, would there be an option to turn that off for other potato machines like mine?

Sad_Crab

Live 2d animations is made for potato machines, old animations system require much more RAM and VRAM.

Raxynus

Oh well good then, sounds like I’m gonna have more fun with the game!

Anonymous

It's true. I myself was surprised when these scenes (live2d) worked well on my old chinese tablet with Windows 10. - Intel Cherry Trail Atom x5-Z8300 1.84GHz, - 4GB RAM + 64GB ROM

benq6969

You should definitely consider playing games with music imo, at least try to and then switch to your own collection if you don't like it. Like you said, the right music sets the mood and the game becomes even more enjoyable (not speaking only about IW here, all the games in general).

Anonymous

Dear sad crab I have paid last month's subscription please do some thing about this month's bec it was debited around 15 days before may be please check it and if you can please refund this times subscription thank you

Anonymous

I didn't got refunded money sir please recheck again

Firefly

Maybe there's a way to let players load their own music? I gotta admit I really loved the score from the old HP video games!

benq6969

Hmm, that's an interesting idea. Thanks! We'll think about this and find out first if it's possible in Ren'Py (game's engine) without too much effort from the players' side.