Home Artists Posts Import Register

Content

Hello everyone!

Here’s a regular portion of information about what has been done so far for the next version of the game, and the plans for the coming days.

First of all, we’ve fixed most of the bugs in the latest version and now began to actively debug the problem with animation loops getting stuck for some players, without the ability to continue the interactions. Btw, if you’ve experienced this during your walkthrough (in Daphne’s scene or in any other scene) - please let us know (preferably in Discord https://discordapp.com/invite/XnFW2Pn). Andy has created a special build just for this, and your help will be invaluable! If you are interested - please contact benq666 or Andy_kl in Discord, or leave a message down below.

We’re also adding more polishing touches to the interfaces in the game, and how players interact with different game elements, like hints and tutorials. For example, you will now get a notice when the letter is sent to a specific person, this way showing that it has actually happened.

The text part for the new chapter is ca. 80% finished, and it’s going through the editing process already. Next, it will be translated and edited in English.

The drawing of new art is also going well. Some of the parts for the new minigames are finished, as well as some of the modifications for the existing locations (one of which is demonstrated in the following post). This step is necessary for the new plot, since it spans across several locations, both new and existing ones.

Live2D integration received overall good feedback from you, which is super cool! At this moment we’re preparing to change the last part of smooth animations that is left in the game to Live2D - Susan’s scene. It’s already finished model-wise and now it needs to be implemented in the code. After it’s done - you won’t have to download additional 1.7Gbs of animations again, it will be much lighter and integrated into the core game. And it will be possible to run them on Android! Neat, right? On top of that, the shower animations are also planned to be finally integrated in the game in this version.

On the topic of Live2D, here’s the poll!

Do you want more smaller animations to be added in the game, or more static art? Or should there be a balance between them? Let us know :)

And with that, this piece of news is concluded. Thanks for your time, and as always stay tuned for more. Cheers!


Всем привет!

Пришло время регулярной порции новостей о том, что было сделано для следующей версии игры, и о планах на ближайшие дни.

Прежде всего, мы исправили большинство ошибок в последней версии и теперь начали активно отлаживать проблему с бесконечными циклами анимаций, которые встречаются у некоторых игроков, без возможности продолжения взаимодействия с персонажем. Энди недавно создал специальный билд, чтобы разобраться конкретно с этим багом. Кстати, если вы сталкивались с такой проблемой во время прохождения (в сцене Дафны или в любой другой сцене) - пожалуйста, дайте нам знать (свяжитесь с benq666 или Andy_kl в Дискорде https://discordapp.com/invite/XnFW2Pn, или оставьте сообщение ниже).

Мы продолжаем вносить дополнительные изменения в некоторые интерфейсы игры, а также улучшаем взаимодействие игроков с различными игровыми элементами, такими как подсказки и обучение основным механикам. Например, теперь вы будете получать уведомление о том, что письмо было отправлено конкретному персонажу. Таким образом, будет понятно, что отправка письма прошла успешно. Эти оповещения также можно будет отключить, если они будут вам мешать.

Текстовая часть новой главы закончена примерно на 80%, и она уже проходит через процесс редактирования. Далее она будет переведена на английский язык и отредактирована.

Создание новых артов также идет по плану. Уже завершены некоторые элементы для новых мини-игр, а также частично закончены изменения для существующих локаций (одна из которых показана в следующем посте). Этот шаг необходим для нового сюжета, так как он охватывает несколько локаций - как новых, так и уже существующих.

Интеграция Live2D получила от вас в целом хорошие отзывы, что очень здорово! В данный момент мы готовимся перенести последнюю часть плавных анимаций, оставшуюся в игре, на Live2D - сцену Сьюзан. Модель сцены Live2D уже закончена и теперь должна быть реализована в коде. После этого вам больше не придется загружать дополнительные 1.7Гб анимации, она будет намного легче и интегрирована в основную игру. И их можно будет запускать на Android! Классно, правда? Вдобавок к этому, анимации для душевых, которые мы показывали ранее, также планируется окончательно интегрировать в игру в этой версии.

А вот и опрос на тему Live2D!

Что бы вы выбрали, добавление в игру большего количества анимаций или же большего количества традиционных статических артов? Или же между анимацией и статикой должен соблюдаться баланс? Дайте нам знать :)

1. Нам нужно больше анимации, статические картинки переоценены!

2. Между ними должен быть баланс, как и во всех вещах в этом мире ☯

3. Нам нужно больше статических артов, анимация требует слишком много времени и ресурсов!

И на этом мы завершаем эту новость. Спасибо, что уделили нам время, и, как всегда, следите за новостями, чтобы быть в курсе разработки игры.

Пока!

Comments

simon22

thanks for the website with the walkthrough of the game.

Sharkey

I would love it if you could add a Susan focused intro animation on the start page. You already have Hermione and Daphne animations. I hope that you will be thinking of Luna and Susan as well. We all like different characters and it would give the game a more customised look and feel.

Anonymous

first of all, i spend many hours with Witches taking a main goal to unlock all Extras and that was great spended time. I think that balance between animation and pics are best option. and like friend up said my fav girl is Luna, and i would love to watch some main menu intro with her. :)