Development Diary. Part 3 (Patreon)
Content
About the art in game.
Hello everyone, this is Siserg. And in our team, I am the lead artist. Apart from me, there are 3 more artists on the team, all of them are great fellows and masters of their craft. But due to the always looming shadow of their main work, the art for the game is not worked on full-time, so most of the game-work happens in the evenings, sometimes crawling into the night.
The process of creating art for the game is pretty simple. All the artist assignments come from the game designer / writer in text in the form of a card in the Trello workspace. Then they are reviewed by the lead artist, corrections and refinements are made based on the live discussions with the game designer. After that, the task, in its final form, is transferred to the junior artists, or directly to me. Each task has its own priority and a clear description.
But what is the actual process of art creation?
Well it’s divided into 3 main stages, between which edits are made. First, after reading the trello card, sketches are made. At this stage, we define the design, the general appearance of the picture, and apply the base colors.
The next step is line art. It is very important as it defines the overall style of the game.
The last stage is colouring + lighting. It is important to make sure that the new art fits well into the whole game so that it doesn’t stand out in a negative way.
After that we slice the art for the animations and insertion into the game.
And, in order to dispel any myths: artists do not come up with minigames, do not deal with plot and do not draw new characters as they please. All the work is carried out clearly according to the tasks in Trello, and the whole process is pretty much controlled by the game designer and the lead artist.
Про игровой арт.
Всем привет, это Siserg. В команде я занимаю должность ведущего художника. Помимо меня, в команде ещё 3 художника, все они большие молодцы и мастера своего дела. Но ввиду наличия основной работы- арт не делается фулл-тайм, все работают по вечерам, порой вплоть до ночи.
Процесс создания игрового арта довольно прост. Все задания для художников приходят от геймдизайнера/сценариста в текстовом виде в форме карточки для рабочей среды трелло. После чего они осматриваются ведущим художником, вносятся корректировки и уточнения на основе живых обсуждений с геймдизайнером. После этого, задание, в его финальном виде, передается младшим художникам, либо непосредственно мне. Каждое задание имеет свой приоритет и чёткое описание.
Как же делается игровой арт?
Процесс поделен на 3 основных этапа, между которыми вносятся правки. Вначале, после прочтения карточки трелло, делаются наброски. На данном этапе мы определяем дизайн, общий внешний вид картинки, накладываем базовые цвета.
Следующий этап- лайн-арт. Он очень важен, так как задает практически весь общий стиль игры.
Последний этап- покраска+освещение. Важно вписать новый арт в целостную систему игры, чтобы он не выпадал из общей картины.
После этого мы нарезаем арт для анимаций и вставки в игру.
Дабы развеять мифы: художники не придумывают миниигры, не занимаются сюжетами и не рисуют новых персонажей, как только им это вздумается. Вся работа идет четко по задачам в трелло, весь процесс контролируется геймдизайнером и ведущим художником.